نسخه چاپی

امام جمعه اصفهان:

امام اسلام را دینی فرهنگی اقتصادی می‌دانست

بنیان فرهنگ در اندیشه حضرت امام(ره) فرهنگ اخلاص بود چرا كه دین ما دین اخلاص است.

بنیان فرهنگ در اندیشه حضرت امام(ره) فرهنگ اخلاص بود چرا که دین ما دین اخلاص است. در خاطرات ایشان هم آمده که در جایی عده‌ای از طرفداران ایشان شعار سر می دهند اما ایشان فرمودند که برای من فرقی نمی‌کند که این شعارها موافق من باشد و یا مخالف، برای من رضای پروردگارم از همه چیز مهمتر است.
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در تبیین جایگاه و اهمیت فرهنگ در اندیشه و عمل امام خمینی(ره) تصریح کردند: امام (ره) دین مبین اسلام را یک مذهب فرهنگی اقتصادی می‌دانستند که بر اساس فرهنگ اسلام ما می‌توانیم اقتصاد مملکت را هم تامین کنیم و اقتصاد اسلامی داشته باشیم یعنی اقتصادی که نه اقتصاد دنیای غرب است و نه اقتصاد دنیا شرق، بلکه اقتصاد اسلامی بر اساس مولفه فرهنگی است یعنی بنیان انقلاب ما بر اساس مبانی فرهنگ اسلامی و به دست امام راحل بنا نهاده شد.
ایشان در ادامه افزودند : فرهنگ در دیدگاه امام(ره) یعنی همان اندیشه اخلاص اسلامی که انسان درآن مسیر خود را به سوی خداوند هدایت می‌کند. یعنی هر حرکتی که انجام می دهد برای رسیدن به خدا باشد. اگر به سراغ فرهنگ هم می‌رود برای خداست و این مسئله به صورت کاملا واضح در حضرت امام مشاهده می‌شد. نه تنها درباره فرهنگ بلکه در تمامی رفتار و حرکات ایشان خلوص و درنظر داشتن رضای الهی موج می‌زد. همین فرهنگ اخلاص و عملکرد فرهنگی خالصانه ایشان که تمام قدم ها را خالصاً مخلصاً لوجه الله بر می‌داشتند رمز پیروزی و ماندگاری قیام ایشان شد.
امام جمعه اصفهان در گفتگو با آدینه تهران در تبیین مقوله‌ی اخلاص در اندیشه امام خمینی (ره) یادآور شدند: تا جائیکه نام ایران به نام خمینی(ره) گره خورده و جهانیان ایران را به نام ایران خمینی(ره) می شناسند. بنیان فرهنگ در اندیشه حضرت امام(ره) فرهنگ اخلاص بود چرا که دین ما دین اخلاص است. در خاطرات ایشان هم آمده که در جایی عده‌ای از طرفداران ایشان شعار سر می دهند اما ایشان فرمودند که برای من فرقی نمی کند که این شعارها موافق من باشد و یا مخالف، برای من رضای پروردگارم از همه چیز مهمتر است. لذا چنین فرهنگ انقلابی پایه تفکرات امام(ره) بود که تواست انقلاب را با همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی سیاسی و... در تاریخ بشریت ماندگار و جاودانه کند.

۱۳۹۳/۳/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...