نسخه چاپی

الاخره مجلس زوری می‌خواهید یا نمی‌خواهید؟

روزنامه‌های زنجیره‌ای افراطی و ساختارشكن به استقبال اظهارات ناطق نوری رفتند.

روزنامه‌های زنجیره‌ای افراطی و ساختارشکن به استقبال اظهارات ناطق نوری رفتند. به نوشته روزنامه اعتماد ناطق نوری گفته که چرا با انتقاد از دولت آب به آسیاب دشمن بریزیم؟آنچه در این میان عجیب می‌نماید انتصاب عنوان اعتدال‌گرایی به اظهارات حجت‌الاسلام ناطق نوری از سوی روزنامه‌های تندرو می‌باشد. این روزنامه‌ها که از یک ستاد مدیریت می‌شوند در عین حال از اینکه ناطق در عرصه انتخابات مجلس نقش‌آفرینی کند استقبال کرده‌اند. برخلاف این ادعای فریبکارانه، روزنامه‌های زنجیره‌ای در دوره اصلاحات تندترین و تخریب‌گرانه‌ترین مواضع را علیه ناطق نوری (رئیس مجلس پنجم) داشتند مواضع اصلاح‌طلبان به هنگام مدیریت ناطق نوری این بود؛ «مجلس زوری نمی‌خوایم ناطق نوری نمی‌خوایم».

اما گویا تاکتیک افراطیون مدعی اصلاحات به سیاق فریبکاری با هاشمی، با ناطق نوری نیز عوض شده است. روزنامه زنجیره‌ای شرق روز سه‌شنبه در حالی که تیتر اول خود را به عبارت «ناطق نوری: حمله به دولت به سود آمریکاست» و «نیازی به مطرح کردن مسائل روی منبر و در رسانه‌های گروهی نیست» اختصاص داده بود،‌در گزارش خود نوشت: «علی اکبر ناطق نوری که کم کم از حصار سکوت خودخواسته بیرون آمده این بار در دیدارش با طلاب حوزه علمیه خوزستان سخنان مهم و البته صریحی را به زبان رانده که گویا می‌تواند خلأ سکوت پنج‌ساله‌اش را جبران کند رییس پیشین مجلس در این جلسه از خیلی‌ها انتقاد کرده است و از دولت روحانی حمایت. از آنها که به گفته او در منبرها به دولت حمله می‌کنند و با این کار آب به آسیاب دشمن می‌ریزند تا نحوه برخورد با جوانان در موضوع حجاب»

شرق ادامه می‌دهد: «ناطق نوری اگرچه در یک سال گذشته یعنی روی کار آمدن دولت روحانی بیشتر رسانه‌ای شده و سخن گفته اما در سال‌های بعد از 88 نه تنها سکوت پیشه کرده بود، بلکه از هرگونه پاسخگویی به انتقادات هم خودداری کرده بود. شیخ خود اعتقاد دارد که سکوتش را از شهید بهشتی وام گرفته است هنوز هم معتقد است که سکوت کرده و گفته است که «علت سکوتش مصلحتی است که در راستای تقویت نظام قایل به آن است.»روزنامه اعتماد نیز که تا مدت‌ها تحلیل‌های شبکه دولتی بی‌بی‌سی را عینا به نام تحلیل‌های خود منتشر می‌کرد، تیتر اول خود را به «نطق صریح ناطق» و «چرا با انتقاد از دولت آب به آسیاب دشمن می‌ریزیم، اگر مسائلی وجود دارد نیاز به مطرح کردن آنها در منبر و رسانه نیست»، اختصاص داد و نوشت: «شیخ نور انتقاد دارد، انتقاد از همه چیز. از مسائل اجتماعی گرفته تا مسائل سیاسی و اخلاقی. این روزها شیخ اکبر ناطق نوری بیش از هر زمان دیگری بر طبل «اعتدال» می‌کوبد. سال‌ها بود که گله‌مند و ترجیح داده بود که سکوت کند اما حالا بنا به دغدغه‌هایش هر از چند گاهی انتقاد می‌کند و هشدار می‌دهد از تندروها بیش از هر چیز دیگری گله دارد و شاه بیت هشدارهایش در ماههای اخیر تحرکات همین تندروها بوده است.

۱۳۹۳/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...