نسخه چاپی

بشار اسد رهبری را «امام» خطاب می‌كرد

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به دیدار هیئت ایرانی با بشار اسد، گفت: بشار اسد در سخنان خود هنگامی كه درباره مقام معظم رهبری سخن می‌گفت لفظ «امام» را به كار می‌برد و می‌گفت كه باید قدر ایشان را بدانیم.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس از قم، احمد امیرآبادی فراهانی جمعه‌شب در نشستی که با حضور فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در دفتر نماینده مردم قم در مجلس برگزار شد با تبریک فرا رسیدن ایام نیمه شعبان، اظهار داشت: امیدواریم که توفیق داشته باشیم که شیعیان واقعی حضرت باشیم.

وی بیان کرد: هیئت ایرانی در سوریه به دنبال این بود که نشان دهد جمهوری اسلامی از نظر سیاسی و پارلمانی به دنبال حمایت از ملت سوریه است.

عضو هیئت نظارت ایران اعزامی به کشور سوریه با اشاره به اینکه مردم سوریه مانند انتخابات‌های اول انقلاب با شور و هیجان خاصی در انتخابات شرکت می‌کردند، عنوان کرد: پای صندوق‌های رأی صف‌های طولانی شکل گرفته و در برخی از صف‌ها تعداد جمعیت بسیار قابل توجه بود.

امیرآبادی با اشاره به اینکه مردم در این انتخابات کاملا آزادانه شرکت می‌کردند، ابراز کرد: دانشگاهیان حضور پرشوری در انتخابات داشتند و برخی عکس‌های مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله و بشار اسد را با خود حمل می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه شهر دمشق بسیار آرام بود و مردم زندگی راحتی داشتند و البته برخی از مواقع صدای انفجارات را می‌شنیدیم، متذکر شد: انتخابات در نهایت امنیت و آرامش در کشور سوریه برگزار شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جوانی با خون سرانگشت خود به بشار اسد رأی داد، گفت: وقتی علت این کار را از او جویا شدم در پاسخ گفت که همه مردم سوریه آماده هستند که خون خود را در راه کشورشان بدهند و این جوان مسیحی در ادامه گفت که ما همانند امام خمینی می‌گوییم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با اشاره به اعزام یک گروه نظارت به شهر حلب، اظهار کرد: بر اثر اصابت خمپاره دختر بچه‌ای مجروح شده بود؛ پدر این کودک پس از انتقال دختر خود به بیمارستان، پای صندوق رأی حاضر شده بود و سپس پیگیر مداوای دختر خود شده بود.

امیرآبادی با اشاره به دیدار هیئت ایرانی با بشار اسد، اذعان کرد: بشار اسد می‌گفت که آمریکایی‌ها به دنبال این هستند خط مقاومت را از بین ببرند.

وی ادامه داد: بشار اسد در سخنان خود هنگامی که درباره مقام معظم رهبری سخن می‌گفت «لفظ» امام را به کار می‌برد و می‌گفت و احترام زیادی برای ایشان قائل می‌شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند، ابراز داشت: مفتی اعظم سوریه می‌گفت اگر دولت‌ها اجازه دهند ملت‌ها تصمیم گیری کنند، همه رهبر شما را به عنوان امام خود بر می‌گزیدند.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری انتخابات سوریه وارد فصل جدید شد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها با برگزاری این انتخابات دیگر حرفی برای گفتن ندارند؛ غربی‌ها نباید نسبت به برگزاری انتخابات مصر و سوریه برخورد دوگانه داشته باشند.

امیرآبادی با اشاره به علاقه وافر مردم سوریه نسبت به مقام معظم رهبری، بیان کرد: رهبری نظام اسلامی ایران فرامرزی است و امروز شاهد هستیم که انقلاب اسلامی ایران به همه دنیا صادر شده است.

۱۳۹۳/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...