نسخه چاپی

تجمع مخالفان اسراییل مقابل سازمان ملل

همزمان با چهل و هفتمین سال اشغال قدس شرقی و همگام با تظاهرات مردم كشورهای مختلف موسوم به «بیت المقدس جهانی»، مخالفان رژیم صهیونیستی در مقابل مقر سازمان ملل متحد در نیویورك تجمع اعتراض آمیز برگزار كردند.

راهپیمایی جهانی به سوی قدس با شعار «ما می آئیم» عنوان حرکتی بین المللی است که در هفته های اخیر و با هدف جلب توجه افکار عمومی به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی برنامه ریزی شده است. فعالان صلح در بیش از چهل کشور جهان اعلام کردند: در روزهای جمعه تا یکشنبه (شانزدهم تا هجدهم خرداد)، تجمعات مختلفی را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار خواهند کرد. در نیویورک نیز جمعی از فعالان صلح و خاخام های ضد اسرائیلی با تجمع در مقابل مقر اصلی سازمان ملل متحد، انزجار خود را از اشغالگری رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ این افراد با در دست داشتن پرچم های فلسطین، بر لزوم توجه سازمان ملل متحد به اتخاذ تدابیر تنبیهی ضد رژیم آپارتایدی اسرائیل تاکید کردند.

خاخام های ضد صهیونیست با سردادن شعار ما یهودی هستیم ولی صهیونیست نیستیم، جنایات اشغالگران را محکوم و بر مخالفت میلیون ها یهودی جهان با اقدامات ضد بشری تل آویو تاکید کردند.

خاخام وایس با اشاره به تلاش اسرائیل در یهودی سازی قدس شریف، شهرک سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد و گفت: قدس تنها نیست و ما مقابل سازمان ملل آمده ایم تا نشان دهیم در برابر تجاوزات روزافزون اسرائیل، ساکت نخواهیم نشست.

تجمع کنندگان دست نوشته هایی ضد اسرائیل حمل می کردند که بر روی آن ها نوشته شده بود: اسرائیل نماینده ملت یهود نیست، اسرائیل را تحریم کنید، آزادی همه فلسطین و قدس را خواستاریم.

خاخام های ضد صهیونیست محدودیت های اسرائیل ضد پیروان دیگر ادیان در قدس شریف را مصداق بارز نقض حقوق بشر خواندند و اقدام عاجل سازمان ملل متحد را خواستار شدند. این افراد همچنین یادداشت هایی روشنگرانه ضد رژیم صهیونیستی را در میان رهگذران و گردشگران بازدید کننده از مقر سازمان ملل متحد توزیع کردند.

در این یادداشتها آمده بود: اقدامات اسرائیل مصداق نژاد پرستی است که با هیچ یک از قوانین بین المللی بویژه منشور ملل متحد سازگار نیست.

۱۳۹۳/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...