نسخه چاپی

شیرین عبادی:سلاح هسته ای برای ایران بد برای دیگران خوبه

شیرین عبادی در گفتگو با روزنامه فرانكفورتر روند شاو، ایران را متهم به داشتن سلاح اتمی كرد و داشتن چنین امكانی را حق اروپاییان دانست.

به گزارش الف، شیرین عبادی در مصاحبه با این روزنامه آلمانی ادعا كرد برنامه هسته اي ايران تهديدي براي جهان حساب مي شود. این مصاحبه همزمان با دریافت جایزه ۵۰ هزار یورویی سال ۲۰۱۲ انجمن ابن سینای آلمان انجام شده است. این جایزه طی مراسمی روز ششم ماه مه در کلیسای پاولوس فرانکفورت به شیرین عبادی اعطا شد.

در این مصاحبه که در شماره ۷ می فرانگفورتر روندشاو منتشر شده، خبرنگار این روزنامه از عبادي پرسید آيا به نظر شما، كشورتان به دليل «برنامه هسته اي» يك تهديد براي جهان است؟
عبادی پاسخ داد: بله. به اين دليل كه گسترش «سلاح های اتمي» در منطقه مي تواند بسيار خطرناك است.
لازم به یادآوریست خبرنگاران غربی ضدایرانی برای ایجاد جنگ روانی علیه کشورمان، معمولا بجای بکار بردن عبارت «برنامه هسته اي ایران» از عبات «سلاح های اتمي ایران» استفاده می کنند. این درحالی است که بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای هیچ مدرکی برای تولید سلاح هسته ای در ایران بدست نیاورده اند و بدبین ترین و ضدایران ترین مقامات غربی از «احتمال ساخت سلاح هسته ای» در توسط ایران در آینده سخن گفته اند.

پس از بیان پاسخ عبادی که کشورمان به به داشتن سلاح اتمی متهم کرد، خبرنگار آلمانی از وی پرسید: نظرشما درباره سلاح های اتمی دیگر کشورها مانند فرانسه چیست؟!
شیرین عبادی در پاسخ گفت: تسليحات اتمي كشورهاي غربي ترسناك و خطرناك نيست چرا که در آنها دموکراسی برقرار است.

لازم به یادآوریست دولت آلمان بخاطر معاهدات ناشی از شکست در جنگ جهانی دوم، از داشتن سلاح اتمی محروم است و افکار عمومی و مطبوعات آلمان همواره از نگهداری تسلیحات اتمی آمریکا در این کشور و نیز اجازه فرانسه برای ساخت و نگهداری سلاح اتمی و محروم بودن کشورشان از چنین امکانی ابزار ناراحتی می کنند.

پاسخ های شیرین عبادی به سوالات خبرنگار آلمانی با واکنش منفی در محافل اپوزوسیون خارج از ایران روبرو شده بطوری که برخی سایتهای ضدنقلاب و حتی سلطنت طلب، از مواضع ضد ملی عبادی درباره موضوع هسته ای ایران انتقاد کرده اند. قبلا نیز درخواست عبادی از دولتهای غربی بخاطر تشدید تحریم ایران با اعتراض برخی محافل ورسانه های ضدانقلاب مقیم اروپا و آمریکا روبرو شده بود.

سخنان ضد ایرانی شیرین عبادی حتی تعجب و تمسخر خوانندگان روزنامه فرانگفورتر روندشاو را هم برانگیخته و برخی خوانندگان این روزنامه در کامنتهای ذیل نسخه اینترنتی این مصاحبه، از وطن فروشی عبادی اظهار تعجب کرده اند.

۱۳۹۱/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...