نسخه چاپی

تورهای‌كوتاه‌مدت ایام‌شعبان برای تهرانی‌ها

مدیركل فرهنگی شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های ماه شعبان از برگزاری تورهای نیم روزه و یك روزه، برپایی ۲۲ كارگاه آموزشی سبك زندگی و اجرای طرح تبلیغی نسیم بهشت با حضور مبلغان روحانی خبر داد.

به گزارش نما، عبادلله رمضانی با بیان این‌که طراحی این برنامه‌ها با محوریت اعیاد شعبانیه و ارتقای روحیه نشاط معنوی و اجتماعی در شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است، گفت: جشن های مردمی و سراسری در اعیاد شعبانیه با محوریت نیمه شعبان در کلیه مساجد، سراهای محله، مراکز فرهنگی و... برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران در خصوص مراسم مناجات شعبانیه که مورد سفارش و تاکید حضرت امام خمینی(ره) نیز بوده است، خاطرنشان کرد: این برنامه در 10 روز پایانی ماه رمضان اجرایی خواهد شد.

وی از برگزاری شب های شعر در اعیاد شعبانیه با همکاری مراکز فرهنگی و مساجد خبر داد و اظهار کرد: برپایی 22 کارگاه آموزشی سبک زندگی ویژه خانواده ها حول محور مولفه های انتظار سازنده و اثربخش از جمله این برنامه هاست.

رمضانی به تورهای نیم روزه و یک روزه ویژه شهروندان تهرانی اشاره کرد و گفت: به منظور بهره‌مندی خانواده‌ها از ظرفیت‌های فرهنگی از جمله باغ موزه دفاع مقدس و باغ موزه قصر این برنامه ها برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران به برنامه‌های اداره کل آموزش‌های شهروندی هم پرداخت و در این‌باره اظهار داشت: طرح تبلیغی نسیم بهشت با حضور مبلغان روحانی در گروه‌های مشاوره به منظور ارتباط بیش‌تر شهروندان با روحانیون و پرسش و پاسخ با ‌آن‌ها در حوزه مسائل دینی و اخلاقی در کرسی های مشاوره در اماکن پرتردد شهر تهران و مناطق 22 گانه در طول ماه شعبان در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص خانه‌های کودک که جشنی به منظور آموزش کودکان و آشنایی با واژه‌های دینی و مذهبی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نقش رجب، شعبان و رمضان در زندگی و آینده کودکان از جمله موضوعاتی بوده است که در این جشن ها مد نظر قرار گرفته است.

رمضانی برگزاری کارگاه آموزشی در روز ادبیات کودک و نوجوان که با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌ها در ماه شعبان خواند و بیان کرد: بازدید از سازمان جنگل‌ها و مراتع با هدف توجه به روز بیابان‌زدایی هم برنامه ‌دیگر ماست. همچنین برنامه‌ای به عنوان شهردار مدرسه که در جشنی ویژه از دانش‌آموزان تقدیر می‌شود برنامه دیگری است که به مناسبت روز جوان در مدارس تحت پوشش شهردار مدرسه اجرا می‌شود.

۱۳۹۳/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...