نسخه چاپی

هشدار جدی به كاربران «تانگو»

كارشناسان امنیت اطلاعات در باره وجود آسیب پذیری در نرم افزار «تانگو» كه منجر به جاسوسی از كاربران آن می شود، هشدار دادند.

کارشناسان امنیت اطلاعات در باره وجود آسیب پذیری در نرم افزار «تانگو» که منجر به جاسوسی از کاربران آن می شود، هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، تانگو (Tango)، نرم افزاری برای ارتباط و مکالمه رایگان صوتی و تصویری از طریق اینترنت است که در سیستم های عامل اندروید، آی او اس(IOS)، مایکروسافت ویندوز، ویندوز فون و لینوکس به کار می رود.

از این نرم افزار بیشتر در گوشی های هوشمند استفاده می شود و در سال 2013 بیش از 130 میلیون کاربر در دنیا در تانگو ثبت نام کردند.

قائم مقام مرکز آپا(آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای) دانشگاه صنعتی اصفهان روز شنبه به ایرنا گفت: کاربران نرم افزار تانگو در معرض تهدید جاسوسی و سرقت اطلاعات خود قرار دارند.

«مهدی بهروزی» افزود: بررسی ها نشان می دهد همه اطلاعات و فایل های تولید شده در سیستم عاملی که نرم افزار تانگو روی آن نصب شده باشد، به سرورهای ناشناخته ای ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه این اطلاعات شامل تماس ها، پیامک ها، تصاویر و موقعیت جغرافیایی کاربر است، اظهار کرد: این اطلاعات با حجم بسیار بالا از طریق اینترنت به سرورهای مقصد ارسال می شود که به جاسوسی و سرقت اطلاعات کاربر می پردازند.

این کارشناس گفت: هنوز مشخص نیست آیا این سرقت اطلاعات از طریق خود شرکت تانگو صورت می گیرد یا فرد یا افرادی از آسیب پذیری موجود در نرم افزار تانگو سوء استفاده می کنند.

بهروزی با بیان اینکه هنوز شرکت تانگو یا شرکت های امنیتی در باره این آسیب پذیری اعلام نظر نکرده اند، افزود: تاکنون نیز هیچ وصله امنیتی برای رفع این آسیب پذیری معرفی نشده است.

وی به استفاده گسترده کاربران ایرانی از این نرم افزار بویژه در گوشی های هوشمند اشاره و تاکید کرد: یکی از دلایلی که کاربران با تمام شدن حجم اینترنت خود مواجه می شوند، همین آسیب پذیری است.

وی توضیح داد: بدلیل اینکه اطلاعات کاربران از طریق این نرم افزار و با حجم بالا به سرورهای ناشناخته ای ارسال می شود، حجم اینترنت مصرف شده ناگهان افزایش می یابد.

این کارشناس اضافه کرد: در روزهای اخیر تعدادی از کاربرانی که بطور دائم از اینترنت استفاده می کنند از بالا رفتن حجم اینترنت مصرفی خود بدون دلیل مشخصی گزارش داده اند.

بهروزی از همه کاربران نرم افزار تانگو خواست تا زمانی که وصله امنیتی برای این آسیب پذیری معرفی نشده است، از این نرم افزار استفاده نکنند.

۱۳۹۳/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...