نسخه چاپی

سی ان ان: ارتش آمریكا تا آخرین لحظه از محل تحویل برگدال بی اطلاع بود

جزئیات جدیدی درخصوص وضع باو برگدال نظامی آمریكایی در دوره اسارت در دست گروه طالبان در افغانستان مشخص شده است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر باربارا استار خبرنگار سی ان ان در پنتاگون گفت گروهبان برگدال نظامی آمریکایی که پنج سال را در اسارت گروه طالبان گذراند ، اکنون برای یک دوره مداوا در آلمان به سرمی برد و پزشکان می گویند هنوز شرایط باز گشت به آمریکا را ندارد.
وی افزود برگدال در دوره اسارت از نظر فیزیکی شرایط دشوار و سختی داشته است و حتی یک بار پس از تلاش وی برای فرار ، شرایط او دشوارتر شده و محل نگهداری خود را مانند یک قفس توصیف کرده است. وضع دشوار نگهداری برگدال حتی در تصاویری که دسامبر از جانب طالبان منتشر شد ، کاملا مشهود بود و زخم هایی بر صورت برگدال مشاهده می شد.
خبرنگار افزود یک مقام ارشد دولت امریکا به سی ان ان گفته است برگدال همچنین اکنون از مشکلات روحی و روانی رنج می برد. وضع جسمانی برگدال با تغییر محل نگهداری او با اوضاع امنیتی اطرافش ،تغییر کرده است. طالبان محل نگهداری وی را به طور مرتب به منظور شناسایی نشدن از جانب نیروهای آمریکایی ، تغییر داده اند.
ژنرال فیلیپ بریدلاو از فرماندهان ارتش آمریکا در اروپا به خبرنگار سی ان ان گفت برگدال هنوز رسما بازجویی نشده و فعلا تلاش ها بر وضع جسمانی اش متمرکز شده است.
برخی منابع می گویند برگدال به حد کافی از نظر روحی و روانی ثبات دارد که با والدینش گفتگو کند اما ارتش آمریکا هنوز امکان چنین کاری را فراهم نکرده است. پنتاگون اکنون در حال بررسی موضوع آزادی برگدال است و از اینرو درخصوص اننتشار بیانیه ها در این خصوص محتاطانه عمل می کند.
کارشناسان می گویند از موارد قبلی چنین برمی آید که بهبودی شرایط روحی و روانی برای چنین افراد امکانپذیر است و این افراد می توانند به شرایط عادی بازگردند .
باربارا استار درخصوص عملیات تحویل گرفتن برگدال از طالبان و فرود آمدن هلی کوپتر آمریکایی در افغانستان گفت تا آخرین لحظه ارتش آمریکا از محل فرود بی اطلاع بوده و در نهایت طالبان محل فرود را مشخص کرده است.

۱۳۹۳/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...