نسخه چاپی

جزئیات دیدار روسای مجلس ایران و سنگاپور

رییس مجلس شورای اسلامی بر لزوم گسترش همكاری‌ها بین ایران و سنگاپور در موضوعات مورد علاقه، بویژه مسائل تجاری و فرهنگی تأكید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی لاریجانی - رییس مجلس شورای اسلامی - امروز (شنبه، 17 خردادماه) با حلیمه یعقوب - رییس مجلس سنگاپور - دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره پیشینه‌ی خوب روابط دو کشور، گفت: ایران و سنگاپور از توانمندی‌ها و وظیفه‌های خوبی برای گسترش مناسبات در عرصه‌های مختلف برخوردار هستند که باید از آن‌ها بهره گرفت.

او افزایش رفت‌وآمد میان مسوولان دو کشور را در توسعه‌ی ارتباطات موثر ارزیابی و اظهار کرد: نقش مجالس و گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در توسعه‌ی مناسبات و تقویت ارتباطات دوستانه‌ی فی‌ما‌بین، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار بر لزوم گسترش همکاری‌ها بین ایران و سنگاپور در موضوعات مورد علاقه، بویژه مسائل تجاری و فرهنگی تأکید کرد.

حلیمه یعقوب نیز این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفت: توسعه‌ی مناسبات با ایران در عرصه‌های مختلف مورد حمایت مجلس سنگاپور قرار دارد.

وی با تأکید بر نقش مثبت همکاری‌های پارلمانی در توسعه‌ی ارتباطات دو کشور، گفت: افزایش رایزنی و مشورت میان نمایندگان مجلس دو کشور در گسترش همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه‌ی دو کشور از جمله کمک به صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با افراط گرایی و خشونت موثر خواهد بود.

رییس مجلس سنگاپور در ادامه‌ی ایران دیدار با ابراز علاقه‌مندی نسبت به گسترش مناسبات فرهنگی دو کشور، گفت: تبادل دانشجو و برگزاری هفته‌ی فرهنگی ایران و سنگاپور در افزایش شناخت و درک مردم نسبت به یکدیگر، تأثیر فراوانی دارد.

او در پایان این دیدار نسبت به گسترش ارتباطات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، بویژه پارلمانی ابراز امیدواری کرد.

۱۳۹۳/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...