نسخه چاپی

جرئیات تعرفه برق در تابستان

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تشریح جزییات تخفیف كه شامل مشتركان همكاری‌كننده در مدیریت مصرف برق می‌شود، گفت: مشتركان خانگی برق كشور با اعمال مدیریت مصرف، بهای قبض كمتری پرداخته و برخی دیگر از مشتركان شامل تخفیف عمده می‌شوند.

به گزارش نما ، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تشریح جزییات تخفیف‌هایی که مشمول مشترکان همکاری‌کننده در مدیریت مصرف برق می‌شود، گفت: مشترکان خانگی برق کشور با اعمال مدیریت مصرف، بهای قبض کمتری پرداخته و برخی دیگر از مشترکان شامل تخفیف‌های عمده می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، وی گفت: برای مثال استفاده از برق در بازه‌های زمانی نیم ساعت پیش از اذان مغرب تا چهار ساعت پس از آن جزو تعرفه پرباری، چهار ساعت پس از اذان مغرب تا هفت صبح جزء تعرفه کم‌باری و از هفت صبح تا نیم ساعت پیش از اذان مغرب جزو تعرفه میان‌باری محسوب می‌شود.

هوشنگ فلاحتیان گفت‌: کشاورزانی که برق چاه‌های خود را چهار ساعت در زمان پیک از مدار خارج کنند، در 20 ساعت دیگر مشمول استفاده از برق به‌صورت رایگان می‌شوند.

وی افزود: همچنین اگر صنعت‌گران در ماه‌های تیر و مرداد در مجموع 200 ساعت مطابق برنامه زمان‌بندی شده با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند، مشمول تخفیف‌های عمده می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشترکان خانگی نیز که دارای کنتورهای سه‌تعرفه هستند، با اعمال مدیریت مصرف می‌توانند بهای کمتری برق پرداخت کنند، گفت: برای مثال استفاده از برق در بازه‌های زمانی نیم ساعت پیش از اذان مغرب تا چهار ساعت پس از آن جزو تعرفه پرباری، چهار ساعت پس از اذان مغرب تا هفت صبح جزو تعرفه کم‌باری و از هفت صبح تا نیم ساعت پیش از اذان مغرب جزء تعرفه میان‌باری محسوب می‌شود.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: مشترکان برق با استفاده از برق در ساعت‌های کم‌باری می‌توانند بهای قبض خود را به‌شدت کاهش دهند.

وی درباره مشترکان صنعتی برق نیز یادآور شد: صنایعی که دست‌کم پنج روز از تعمیر اساسی خود را در تابستان انجام دهند و 200 ساعت در طول ماه‌های تیر و مرداد مطابق برنامه‌های زمان‌بندی شده از سوی شرکت‌های برق، در مصرف مدیریت کنند، مشمول تخفیف‌های عمده برق می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری از مدت‌ها پیش با توجه به نوع منطقه و گرمای هوا در ماه‌های مختلف به‌صورت مخفف حساب می‌شود، خاطر نشان کرد: مناطق گرمسیری کشورمان به چهار منطقه تقسیم شده است و بنابر سیاستی که از پیش بوده، تعرفه‌های این مناطق بسیار ارزان‌تر از سایر مناطق است.

۱۳۹۳/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...