نسخه چاپی

خبرگزاری فرانسه:

ایران و آمریكا گفتگوی مستقیم برگزار می‌كنند

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم "آرتور مك‌میلان" نوشت: ایران و آمریكا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نخستین مذاكرات مستقیم خود را در دهه‌های گذشته برگزار خواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه نوشت: این مذاکرات در اقدامی بی‌سابقه برای تامین یک توافق هسته‌ای فراگیر میان تهران و غرب صورت می‌گیرد.این مباحثات در ژنو برگزار خواهد شد و هدایت تیم آمریکایی را "ویلیام برنز" معاون وزیر خارجه و "وندی شرمن"، دستیار وزیر خارجه که مسئول مذاکرات با ایران است بر عهده خواهند داشت. ایران در سطح معاون وزیر خارجه در این مذاکرات شرکت می‌کند که بالاترین سطح دیداری مستقیم و دوجانبه در مساله هسته‌ای است.

به گزارش این خبرگزاری، این گفتگوها نخستین گفتگو میان ایران و آمریکا خارج از نشست‌های اعضای گروه 1+5 است که به دنبال یک حل‌وفصل فراگیر هسته‌ای با ایران هستند. "جیک سالیوان"، مشاور امنیت ملی و معاون دستیار باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز تیم آمریکا را همراهی خواهد کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: هلگا اشمید، مدیر سیاسی اتحادیه اروپا که بر گفتگوهای هسته‌ای با ایران نظارت می‌کند نیز به این تیم خواهد پیوست.

خبرگزاری فرانسه نوشت: ایران و آمریکا که از بحران گروگان‌گیری(تسخیر لانه جاسوسی) به بعد با هم اختلاف دارند، در سال گذشته گام‌های اولیه را برای آشتی برداشته‌اند. حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران اندکی بعد از انتخاب خود تلفنی با اوباما صحبت کرد. جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز سال گذشته دیدار کوتاهی با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در ژنو داشت.

۱۳۹۳/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...