نسخه چاپی

برنامه‌های وزارت نفت برای اقتصادمقاومتی

وزیر نفت در جلسه علنی مجلس گفت: وزارت نفت برنامه‌های خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در ۶ محور تدوین كرده كه از جمله این برنامه‌ها می‌توان به بهینه‌سازی مصرف سوخت، ایمن‌سازی بازارهای فروش نفت و فرآورده‌های نفتی اشاره كرد.

به گزارش نما، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جلسه علنی امروز مجلس (18 خرداد ماه 93) و در تشریح برنامه‌های وزارت نفت در جهت تحقق اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اولین برنامه وزارت نفت در جهت اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه برای افزایش ظرفیت تولید نفت خام با تأکید بر برداشت از میادین مشترک است.

وی افزود: این برنامه ناظر بر تحقق سیاستی است که رهبر معظم انقلاب آن را ابلاغ کرده‌اند و طبق بند 14 سیاست‌های ابلاغی، حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت، به ویژه در میادین مشترک، با تأکید بر برداشت صیانتی از منابع ذکر شده است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: برنامه دومی که در وزارت نفت در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شده است، برنامه افزایش تولید گاز طبیعی با تأکید بر برداشت از میدان‌های مشترک است که این برنامه نیز ناظر بر سیاست ابلاغی از سوی رهبر انقلاب بوده، سیاست‌هایی که حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید گاز به ویژه در میادین مشترک با تأکید بر برداشت صیانتی از منابع و سیاست مربوط به افزایش صادرات گاز و بالا بردن صادرات برق است.

زنگنه تصریح کرد:‌ برنامه سومی که در وزارت نفت در ارتباط با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نوشته شده، ‌جهش دوم برای افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی است که این برنامه نیز ناظر بر تحقق سیاست‌های افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز و بالا بردن صادرات محصولات پتروشیمی است که در بندهای 10، 13 و 15 سیاست‌های ابلاغی به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: برنامه چهارم شامل افزایش و تولید صادرات فرآورده‌های نفتی است که این برنامه نیز ناظر بر تحقق سیاست‌های افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز است.

وزیر نفت با اشاره به برنامه پنجم این وزارتخانه در خصوص تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان داشت: ‌برنامه پنجم در وزارت نفت، بهینه‌سازی مصرف سوخت است که این برنامه ناظر بر مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف، توسعه تولید کالاها با بازدهی بهینه و کاهش شدت انرژی است که این موضوع در بندهای 2، 8 و 15 به آن پرداخته شده است.

وی همچنین اضافه کرد: ‌آخرین برنامه این وزارتخانه ایمن‌سازی تقاضا و بازارهای فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی است که این برنامه نیز ناظر بر تحقق سیاست‌های انتخاب مشتریان راهبردی، ایجاد تنوع در برنامه‌های فروش است.

ادامه دارد ...
منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...