نسخه چاپی

برای ساخت فیلم‌های مهدوی بودجه نداریم

رئیس مركز تخصصی مهدویت با اشاره به فیلم‌های آخرالزمانی هالیوود و ضرورت پاسخ هنری به آن‌ها گفت: مردم و خیران برای ساخت مهدیه‌ها و مساجد همكاری خوبی دارند اما كمتر افرادی پیدا می‌شوند كه در زمینه‌های هنری نظیر ساخت فیلم و انیمیشن با موضوع مهدویت هزینه كنند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، «فرهنگ انتظار» حرکت‌آفرین، امیدبخش، تلاش آور و نشاط آور است و تمام ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی، یأس و نومیدی و خستگی و پوچ‌گرایی را از بین می‌برد، این فرهنگ رویش و پویش و دریچه‌ای به جهان آینده و راه نجات فردی و اجتماعی از بن بست‌ها و گرفتاری‌های جسمی و روحی به شمار می‌آید و در واقع فرهنگ مهدویت سکوی پرواز به جهانی آزاد و بهتر است.

به منظور اهمیت موضوع «فرهنگ مهدویت» در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نشستی با همین نام با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی رئیس مرکز تخصصی مهدویت و قائم مقام ستاد اقامه نماز در خبرگزاری فارس برگزار کردیم.






حجت‌الاسلام کلباسی با اشاره به اینکه ماه شعبان سراسر شور و شادی است، ابراز داشت: به همین خاطر ستاد هماهنگی‌های فعالیت‌های مهدوی طی پیشنهادی به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد دهه مهدویت را از پنجم تا پانزدهم شعبان ماه هر سال ارائه داد که مورد استقبال واقع شده و در تقویم‌ها درج شد.

وی نامگذاری دهه مهدویت را مطلعی برای پرداختن به موضوعات مهدوی توسط فرهیختگان و رسانه‌ها دانست و در خصوص فرهنگ مهدویت گفت: فرهنگ مهدویت یعنی امید و حرکت به سوی آینده با یک ملاک‌های روشن است، البته مهدویت هم با فرهنگ گذشته و هم با فرهنگ امروز و آینده ما عجین است و می‌تواند مرتبط باشد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت همچنین جایگاه اقتصاد در مهدویت را مهم توصیف کرد و بیان داشت: در مسأله مهدویت به عدالت توجه ویژه‌ای شده است که در همین راستا بخش عمده‌ای از عدالت مرتبط با عدالت اقتصادی است.






وی با اشاره به اینکه اکثر مؤسسه‌های مهدوی در کشور با بودجه مردمی اداره می‌‌شود، ادامه داد: اکثرا مؤسساتی که با ما همکاری دارند، هیچ کدامشان بودجه دولتی ندارند، یعنی ردیف بودجه‌ای تصویب شده در مجلس ندارند، گرچه بودجه برای این کارها لازم است.

حجت‌الاسلام کلباسی با طرح این مسأله که مردم برای ساخت مهدیه‌ها و مساجد همکاری خوبی دارند ولی حاضر نیستند در زمینه‌های هنری نظیر ساخت فیلم و انیمیشن با موضوع مهدویت هزینه کنند، خاطرنشان کرد: اگر مطرح شود که یک ساختمانی مانند مهدیه می‌خواهند بسازند، تقریباً بانی برای این امر پیدا می‌شود، اما اگر گفته شود قرار است فیلم ساخته شود، کمتر شخصی رغبت می‌کند در این رابطه هزینه کند، بنابراین در این مقوله دچار ضعف عمومی هستیم.

وی وجود یک بودجه ثابت مهدوی در برنامه بودجه را امری مطلوب بیان کرد و افزود: شکی نیست بودجه سهم‌ اساسی دارد، با این وجود کنار آن، انگیزه‌های لازم هم باشد وگرنه بودجه به هدر می‌رود، الان هم نمی‌شود گفت دستگاه‌های فرهنگی بودجه ندارند، بودجه‌هایی دارند، ولی جهت دار کردن بودجه‌ها این‌ها خیلی مهم است و قطعاً اگر کنار هم قرار بگیرند و مجلس هم بودجه‌ای قرار دهد مسلم راهگشا خواهد بود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در بخشی از دیگر از سخنان خود پیشنهاد ثبت جهانی جشن نیمه شعبان را ارائه کرد و گفت: نکته مهم خود اصل فرهنگ مهدویت است، ما گاهی از کنار مسایل به سادگی عبور می‌کنیم، در حالی که جشن نیمه شعبان با فرهنگ جامعه عجین شده است.

۱۳۹۳/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...