نسخه چاپی

نصب دیوارهای صوتی در بزرگراه‌های سطح شهر

شاكری، عضو كمیسیون حمل ونقل وعمران شورای اسلامی شهر تهران از نصب دیوارهای صوتی در بزرگراه‌های سطح شهر خبرداد.

به گزارش نما، شاکری، عضو کمیسیون حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ، کاربرد دیواره‌های صوتی را جهت حفظ سطح فرکانس‌های صوتی در سطح شهر عنوان کرد و اظهار داشت: نصب این دیوارها تنها در بزرگراه‌ها، تقاطع‌ها و پل‌های مجاور بافت مسکونی بوده که اجرای این پروژه‌ها سبب تردد بیشتر خودرو و افزایش میزان صدا در آن شده است.

وی با بیان بررسی‌های به عمل آمده درخصوص درجه استاندارد این دیوارها به نصب دیواره‌های صوتی در پل صدر و آزمایش‌های متعدد صورت پذیرفته در این خصوص اشاره نمود و افزود: در واقع به کارگیری دیوارهای صوتی به معنای کاهش آلودگی صوتی نبوده بلکه تنها به معنای کنترل صدا و بازگرداندن سطح صوت به میزان قبل از اجرای پروژه است.

عضو کمیسیون حمل ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه طراحی عایق‌های صوتی از سوی معاونت فنی عمران شهرداری تهران صورت پذیرفته، افزود: هرچند از لحاظ ارتفاع و ضریب نفوذ میان صاحب نظران این رشته اختلاف نظر وجود دارد اما تمامی عایق‌های طراحی شده از لحاظ طراحی، ارتفاع و ضریب نفوذ در حد مورد نیاز است ضمن اینکه این تجربیات در پروژه‌های جددی به کار خواهد رفت.

شاکری از نصب دیوار صوتی در ادامه‌ بزرگراه کردستان، شهید حکیم، شوشتری، پل طبقاتی بعثت به عنوان مهم‌ترین پروژه‌های معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: اتمام این پروژه در بزرگراه حکیم تا پایان سال جاری ودر بزرگراه شوشتری و کردستان در سال آینده پیش بینی شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پروژه نصب دیوار صوتی پل طبقاتی بعثت هم اکنون در مرحله طراحی و تجهیز کارگاه است پایان آن را ۲ سال دیگر عنوان و خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پروژه نیایش نیز پس از رفع معارضین آن اجرا خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۳/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...