نسخه چاپی

قول مپنا به رهبری درباره آب‌شرب جنوب

پروژه تولید آب شیرین در نوار شمالی خلیج‌فارس، بتوانیم برای حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر آب شیرین تولید كنیم یعنی جمعیتی حدود جمعیت كلانشهر تهران.

رهبر معظم انقلاب در نيمه اول ارديبهشت در جهت حمايت از گفتمان مديريت جهادي از دستاوردهاي گروه صنعتي مپنا بازديد كردند كه موجب واكنش ها و استقبال گسترده فعالين اقتصادي و كارآفرينان شد. مهندس عباس علي آبادي رييس هيات مديره و مدير عامل گروه مپنا در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» در خصوص گزارشي كه توسط وي به رهبري ارايه شد، تعهداتي كه داده شد و..توضيحاتي ارايه كرد.

قول‌مپنا به رهبری درباره آب‌شرب جنوب‌کشور

مهندس عباس علي آبادي رييس هيات مديره و مدير عامل گروه مپنا درخصوص تعهدات اين گروه صنعتي به رهبر معظم انقلاب به پايگاه خبري تحليلي «پارس» گفت: ما به مقام معظم رهبري تعهد داديم كه طرح هاي حساس، كليدي و استراتژيكي كه ارايه شد در يك مدت زمان مشخص به پايان برسد.

وي با اشاره به طرح هاي حساس، كليدي و استراتژيكي گفت: يكي از اين طرح ها، احداث بخش بخار نیروگاه‌های گازی کشور و تبدیل آنها به سیکل ترکیبی است. با اجرایی شدن این طرح، به میزان هشت میلیارد لیتر سوخت در کشور به صورت گازوئیل یا معادل گاز طبیعی آن صرفه‌جویی خواهد شد.

وي افزود: اگر بخش بخار این نیروگاه‌ها اجرایی شود پنج میلیارد دلار ثروت برای کشور ذخیره خواهد شد که تحول عظیمی در صنعت انرژی کشور محسوب می‌شود.

قول‌مپنا به رهبری درباره آب‌شرب جنوب‌کشور

وي اضافه كرد: برای اجرایی شدن این برنامه، نیازمند مدت‌زمانی در حدود دو تا سه سال هستیم. البته تمام تجهیزات مورد نیاز این پروژه عظیم به صورت داخلی و بومی ساخته خواهد شد و با اجرایی شدن آن، ظرفیت تولید برق را هم افزایش خواهیم داد.

وي درباره تعهد مهم دیگر مپنا به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: تولید همزمان برق و آب شیرین در مناطق جنوبی کشور از ديگر تعهدات مهم ما بود. چرا که اکنون کشور در تنش آبی شدیدی قرار دارد و ایران به لحاظ آبی بسیار تشنه است.

وي اضافه كرد: از مجموع ۴۰۰ میلیارد مترمکعب آورده آبی کشور، تنها ۱۳۰ میلیارد مترمکعب آن ذخیره شده و مابقی هدر می‌رود. با این حال امیدواریم با اجرایی شدن پروژه تولید آب شیرین در نوار شمالی خلیج‌فارس، بتوانیم برای حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر آب شیرین تولید کنیم یعنی جمعیتی حدود جمعیت کلانشهر تهران.

وي يادآوري تعهد خود به رهبري گفت: برای اجرایی شدن این طرح عظيم، مپنا نیازمند مدت‌زمان پنج‌ساله است تا بتواند یک میلیارد مکعب آب شیرین تولید کند.

وي افزود: البته اگر مطالبات مپنا توسط دولت زودتر پرداخت شود، این امر مهم شتاب بیشتری خواهد یافت، ضمن آنکه با توجه به شزايط كنوني كشور نياز به آن بيش از گذشته احساس مي شود.

وي خاطرنشان ساخت: در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه تولید همزمان برق و آب شیرین قشم با سرمایه‌گذاری و به‌کارگیری تجهیزات تولیدی گروه مپنا در جزیره قشم به مراحل پایانی خود رسیده است.

وي افزود: ظرفیت این تاسیسات، تولید همزمان ۵۰ مگاوات برق و ۱۸ هزار مترمکعب آب شیرین در روز است که بخش عمده‌ای از نیاز برق و آب ساکنان این جزیره زیبای خلیج‌فارس را تامین می‌کند.

۱۳۹۳/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...