نسخه چاپی

سوء‌قصد نافرجام به جان «اردوغان»

در حالی كه منابع رسانه‌ای تركیه از سوء‌قصد ناكام به جان نخست‌وزیر این كشور در هفته پیش خبر می‌دهند، اپوزیسیون در تركیه این سوء‌قصد ناكام را یك اقدام صوری می‌خواند.

به گزارش نما، رسانه‌های ترکیه روز شنبه از یک سوء قصد ناکام علیه «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه در هفته گذشته خبر دادند که منابع رسمی ترکیه آن را تایید یا رد نکرده‌اند.

برخی رسانه‌ها نوشتند یک فرد با یک تفنگ با گلوله 9 میلی‌متری آماده تیراندازی قصد داشت به سوی اردوغان که در مراسم افتتاح ساختمان جدید شهرداری «سلطان غازی» در استانبول شرکت داشت، شلیک کند. اما همراهان اردوغان متوجه این مرد شدند و از او خواستند که سلاح را بر زمین بگذارد اما وی تلاش کرد فرار کند که موفق نشد.

اما برخی رسانه‌های ترکیه از جمله «ینی شفق» اعلام کردند که در تفنگ فرد مهاجم هیچ گلوله‌ای نبوده اما یک پوکه گلوله 9 میلی‌متری در محل حادثه پیدا شده است.

بنا بر این گزارش، فرد مهاجم پس از دستگیری تحت بازجویی بخش امنیتی مبارزه با تروریسم قرار گرفت. وی در تحقیقات اولیه هرگونه ارتباط و وابستگی به یک حزب یا گروه سیاسی خاص را رد کرد.

معارضان ترکیه: سوء قصد صوری علیه اردوغان برای کسب محبوبیت برای اوست

«کمال قلیچدار اوغلو» رئیس حزب اپوزیسیون جمهوری‌خواه خلق ترکیه پیش از این پیش‌بینی کرده بود که علیه اردوغان یک اقدام به ترور صوری انجام شود و هدف از آن جلب محبوبیت برای اوست تا شاید سرپوشی بر رسوایی مربوط به پرونده فساد مالی دولت و خانواده او گذاشته شود.

رسانه‌های وابسته به اپوزیسیون نیز با انتشار گزارش‌هایی به تحلیل این مسئله پرداختند و نوشتند: در سایه شرایط داخلی ترکیه و افشای پرونده‌های مختلف مربوط به دولت حزب حاکم عدالت و توسعه به نظر می‌رسد که مظلوم‌نمایی بهترین راهکار برای یک دولت به منظور جلب حمایت باشد به ویژه که انجام ترورهای صوری همواره یک عادت برای دولت‌های استبدادی در ترکیه به شمار می‌رود.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...