نسخه چاپی

عكس/عالم تفكیكی و امام خمینی(ره)

شیخ مجتبی قزوینی پس از وقایع 15 خرداد 1342 همراه با تعدادی از افاضل مشهد به دیدار امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) در قم رهسپار شد.

آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی از بزرگان مکتب تفکیک و از علمای برجسته خراسان به شمار می‌آید. این عالم بزرگوار پس از آزادی امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) از بازداشت رژیم منحوس پهلوی پس از وقایع 15 خرداد 1342 همراه با تعدادی از افاضل مشهد به دیدار رهبر نهضت عاشورایی ملت در قم رهسپار شد. تصویر زیر نمایی از این دیدار است.

مکتب تفکیک با اینکه در حوزه معارف به تفکیک میان علوم اهل بیت (علیهم‌السلام) با اندیشه‌هایی که به زعم‌شان وارداتی و غیراصیل است اعتقاد دارد و از این رو، وجه فلسفی و عرفانی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را کمرنگ جلوه می‌دهد اما بحث ولایت فقیه را که مبحثی فقهی و خارج از حوزه معارف است کاملا قبول دارد و نمونه عملی این التزام را می‌توان در سیره علمای این قوم مانند همین عالم جلیل القدر و افرادی مانند میرزا جواد آقای تهرانی دید. به عبارت دیگر مکتب تفکیک، نحله‌ای معرفتی و علمی است و علمای این مکتب در حوزه فقه و اصول همانند دیگر علمای شیعه عمل می‌کنند و غالبا هم اصولی می‌باشند و تفاوتی با دیگران ندارند.

13.jpg

۱۳۹۳/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...