نسخه چاپی

پیام هاشمی به جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی

همزمانی برگزاری جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی و جشن روز جوان، علاوه بر حسن سلیقه نشان از اهمیت واژگان "مقاومت"، "مردم" و "جوانان" در ابعاد اقتصادی،‌ سیاسی و اجتماعی برای فرهنگ،‌ امت و ملتی است كه "اسلام" و "ایران" را نگین انگشتری خویش در دین و ملیت برگزیده‌اند.

به گزارش نما پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی که از سوی حزب مردمی اصلاحات ایران زمین برگزار می‌شود، قرائت شد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

همزمانی برگزاری جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی و جشن روز جوان، علاوه بر حسن سلیقه نشان از اهمیت واژگان "مقاومت"، "مردم" و "جوانان" در ابعاد اقتصادی،‌ سیاسی و اجتماعی برای فرهنگ،‌ امت و ملتی است که "اسلام" و "ایران" را نگین انگشتری خویش در دین و ملیت برگزیده‌اند.

نخبگان و فرهیختگان به خوبی می‌دانند که هدف از طرح "اقتصاد مقاومتی" برای کشوری که می‌خواهد در دهکده جهانی فرا صنعتی امروز عزتمندانه زندگی نماید کشیدن سیم خاردارهای سیاسی و نظامی در مرزهای جغرافیای و عقیدتی نیست و اصولا نظامی که بر پایه اعتدال به عنوان آموزه از سوی اسلام شکل گرفته مقاومت را در تقویت عوامل تداوم حیات از جمله مسائل اقتصادی می‌دانند و میانه‌روی به عنوان یک ارزش در معنای لفظی و محتوای اقتصاد نیز نهفته است.

روی دیگر این سکه توجه به عزم و اراده جوانان است که اگر در مسیر آرمان‌های علمی و عملی درست مدیریت شوند و عقل و احساسشان فراتر از میل‌های سیاسی برای خدمت به منافع ملی و دینی تقویت گردند، ظرفیت‌های مادی و معنوی ایران اسلامی نه تنها اقتصاد مقاومتی را منتج به خودکفایی می‌نمایند بلکه براساس برنامه 5 ساله پنجم توسعه کشور و سیاست‌های کلی اصل 44 که اجرای آنها می‌توانست یک انقلاب اقتصادی باشد اهداف و چشم‌انداز بیست ساله نظام را با همه عقب‌افتادگی‌های سالهای اخیر تامین می‌نماید که اگرچه یادآوری تلخی‌ها و تجزیه و تحلیل علل آن شاید زیبنده شیرینی جشنی نباشد که به مناسبت میلاد یادگار عزیز پیامبر (ص) حضرت علی‌اکبر برپا شده است.

این جانب با تبریک این روز فرخنده به همه مردم مخصوصا جوانان و تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این مراسم امیدوارم با همکاری و همدلی همگانی شاهد تقویت همه ملزومات اقتصاد مقاومتی باشیم که شاخص‌های انکارناپذیری در فرهنگ و سیاست با همه ابعاد داخلی و خارجی دارد.

اکبر هاشمی رفسنجانی
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام
منبع: خبرگزاری ایسنا

۱۳۹۳/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...