نسخه چاپی

تحریم‌های بیمه بعد از توافق ژنو برداشته نشد

معاون بیمه مركزی با تأكید براینكه تحریم‌های بیمه ای بعد از توافق نامه ژنو برداشته نشد، از سیل تقاضای بیمه های خارجی برای ورود به ایران خبر داد و گفت: قرار نیست شركت‌های بیمه خارجی در ایران بیمه نامه صادر كنند.

به گزارش نما، مینا صدیق نوحی درپاسخ به تسنیم، درباره وضعیت لغو تحریم شرکت های بیمه بعد از توافق نامه ژنو، اظهار داشت:‌ بندی که مربوط به لغو تحریم بیمه حمل نفت ایران بود قابلیت اجرا داشت ولی به دلیل اینکه مدت تعلیق تنها ۶ ماه است بیمه گذاران گفتند ما نمی توانیم پوشش بیمه ای برای ۶ ماه صادر کنیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که بیمه گذاران خارجی گفتند بعد از شش ماه و پایان مهلت توافق نامه امکان ارائه خدمات وجود ندارد از پوشش های بیمه ای به ایران فعلاً صرفنظر کردند و پوشش بیمه ای به نفت و گاز ایران را فعلاً ارائه نمی کنند.

این مقام مسئول در بیمه مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در این شرکت برای بیمه نفت و گاز بعد از تحریم‌ها، گفت: ظرفیت‌هایی را در کشور ایجاد کردیم و توانستیم نفت و گاز را داخلی بیمه کنیم ولی پوشش های بیمه ای که در توافق ژنو انجام نشد این بود که شناورهایی که می خواهند وارد ایران شوند بیمه نیستند و پوشش بیمه ای آن لغو می شود از همین رو شرکت های خارجی باید این شناورها را بیمه کنند.

معاون بیمه مرکزی درباره آغاز به کار نخستین شرکت بیمه‌ای خارجی در کشور، اظهار کرد: این شرکت از ۳ سال قبل در ایران فعال شده و سوئیسی است و دفتر ارتباطی خود در ایران را از سال گذشته باز کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت مذکور در زمینه بیمه مسافرین عازم خارج کشور فعال است، افزود: مجوز این شرکت برای فعالیت در همین موضوع از سوی بیمه مرکزی ارائه شده برهمین اساس هنوز اجازه شرکت در رشته ها و فعالیت‌های دیگر بیمه ای ندارد.

صدیق نوحی تأکید کرد: فعالیت‌ شرکت‌های خارجی در ایران مشخص شده و آئین نامه شورای عالی بیمه تمام ضوابط مربوطه را تعیین کرده است، این شرکت‌ها اجازه فروش بیمه در ایران را ندارند.

این مقام مسئول در بیمه مرکزی با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه خارجی فعلاً هیچ کدام فعالیت‌های مستقیم بیمه ای در کشور انجام نمی دهند، تصریح کرد: هنوز به هیچ شرکتی اجازه داده نشده که به ایران بیاید و بیمه نامه صادر کند.

وی ادامه داد: بعد از توافق ژنو سیل شرکت‌های خارجی و اروپایی وارد بازار ایران می شوند برای اینکه تبادل قراردادهای اتکایی با ما داشته باشند. آنها می خواهند پوشش های بیمه اتکایی به ایران بدهند.

صدیق نوحی البته تأکید کرد که قرار نیست این شرکت‌ها در ایران بیمه نامه صادر کنند و افزود: برخی به اشتباه برداشت کرده اند که این شرکت ها می خواهند در ایران بیمه نامه صادر کنند ولی اینطور نیست این شرکت‌ها می خواهند همان فعالیت‌هایی که قبل از تحریم‌ها در بازار ایران داشتند (تبادل کارهای بیمه‌ای با شرکت‌های بیمه) را از سر بگیرند.

۱۳۹۳/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...