نسخه چاپی

هزینه ماهیانه سیگار در ایران

افشار با بیان اینكه هر قلیان 20 تا 50 نخ سیگار ضرر به انسان می رساند و این غیر از بیماری های دهانه قلیان است، گفت: حداقل 85 بیماری بر اثر دود سیگار در بدن انسان ایجاد می شود. / وی افزود: بسیاری از شركت های تولید سیگار در جهان مخصوص امریكا و صهیونیست هاست كه هدف اصلی آنها بیماركردن و از بین بردن جوانان ماست!

عضو هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات به مناسبت هفته بدون دخانیات (1 تا 7 خرداد) در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گزارشی از فعالیت های این جمعیت ارائه کرد.

به گزارش فارس، محمداسماعیل افشار با بیان اینکه در حال حاضر 145 کشور عضو کنوانسیون مبارزه با دخانیات هستند، گفت: در ایران این یک هفته را تبدیل به 10 روز کرده ایم و با همکاری جراید و صداوسیما سعی می کنیم درخصوص مضرات سیگار اطلاع رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه هر یک نخ سیگار حدود نیم لیتر دود ایجاد می کند، افزود: در دود سیگار متجاوز از 5000 ماده سمی وجود دارد که این مواد در دود قلیان به 7000 می رسد.

افشار با بیان اینکه هر قلیان 20 تا 50 نخ سیگار ضرر به انسان می رساند و این غیر از بیماری های دهانه قلیان است، گفت: حداقل 85 بیماری بر اثر دود سیگار در بدن انسان ایجاد می شود.

عضو هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات افزود: در دود سیگار بیش از 50 ماده سرطان‌زا وجود دارد که می تواند در بدن 25 نوع سرطان ایجاد کند.

افشار گفت: روزانه حدود سه تا چهار میلیارد تومان هزینه سیگار می شود که در سال با این پول می توان کارهای عمرانی فراوانی در کشور انجام داد.

وی افزود: بسیاری از شرکت های تولید سیگار در جهان مخصوص امریکا و صهیونیست هاست که هدف اصلی آنها بیمارکردن و از بین بردن جوانان ماست!

عضو هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، سیگار را دروازه ورود به انواع اعتیاد به مواد مخدر دانست و گفت: یک عزم ملی برای جلوگیری از اعتیاد جوانان نیاز است و این باید از داخل خانواده‌ها تا مسئولان رده بالا به وجود آید.

افشار همچنین بودجه مربوط به مبارزه با مواد دخانی را ناکافی دانست.

۱۳۹۱/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...