نسخه چاپی

برای مقابله با عفونت‌ها روزه بگیرید

پزشكان در یك مطالعه جدید دریافتند روزه‌داری حتی به مدت دو الی چهار روز توانایی بدن را برای مقابله با بیماری‌ها و عفونت‌ها افزایش می‌دهد.

به گزارش نما، نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد روزه گرفتن علاوه بر مزایای معنوی که دارد برای سلامت جسم و حتی مقابله با بیماری‌ها مفید است. روزه‌داری برای مدت طولانی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در سنین سالخوردگی می‌شود.

متخصصان سلامت دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند چند روز روزه‌داری به بدن کمک می‌کند تا انرژی خود را حفظ کرده و سلول‌های ایمنی ضعیف را نابود کند.

آنها همچنین دریافتند افرادی که قصد شیمی‌درمانی دارند، در صورتی که 72 ساعت قبل از آغاز شیمی‌درمانی روزه بگیرند، به حفظ گلبول‌های سفید بدن خود کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از تِک تایمز، روزه گرفتن در واقع شمار گلبول‌های سفید خون را کاهش می‌دهد اما به محض شروع به خوردن غذا، بدن دوباره شروع به جایگزین کردن گلبول‌های سفید می‌کند و این فرآیند به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌انجامد.

به گزارش ایسنا، «والتر لونگو»، کارشناس این مطالعه می‌گوید:‌ ما متوجه تاثیری شدیم که احتمالا باعث کاهش مصرف انرژی در زمان گرسنگی می‌شود که این مسئله باعث می‌شود سلول‌های بنیادی نه تنها بتوانند سلول‌های ایمنی تولید کرده و ضعف سیستم ایمنی ناشی از شیمی درمانی را معکوس کنند بلکه سبب جوان‌سازی دوباره سیستم ایمنی در بدن سالخوردگان می‌شود. نتایج این مطالعه در نشریه Cell Stem Cell منتشر شده است.

۱۳۹۳/۳/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...