نسخه چاپی

مذاكرات هسته ای ایران و آمریكا در ژنو از سر گرفته شد

مذاكرات هسته ای ایران و آمریكا پس از گفتگوهای 5 ساعته دیروز كه به گفته دیپلمات ها در فضایی مثبت و سازنده صورت گرفت ، از سر گرفته شد .

به گزارش نما به نقل از مهر، دومین روز مذاکرات ایران و آمریکا در ژنو سوئیس آغاز شد .

بر اساس این گزارش ایران و آمریکا در پی تصمیم گیری برای برگزاری مذاکرات دو جانبه هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 در روزهای دوشنبه و سه شنبه در ژنو مذاکرات دو جانبه ای را تنظیم کرده بودند . در این راستا ایران و آمریکا روز گذشته با حضور هلگا اشمید ، معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا 5 ساعت مذاکرات فشرده داشتند.

سید عباس عراقچی عضور ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان پس از این مذاکرات در ژنو در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: موضوعات مطروحه در مذاكرات هسته اي مورد مشورت و رايزني واقع شد.

وی افزود: گفتگوها در فضایی مثبت و سازنده انجام شد.

مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا از صبح امروز در ژنو ادامه پیدا کرد.

رئيس تيم مذاكره كننده ايران در مذاكرات دو جانبه سيد عباس عراقچي، معاون حقوقي و بين الملل وزارت امور خارجه است كه مجيد تخت روانچي، معاون اروپا و آمريكا وحميد بعيدي نژاد مدير كل سياسي وزارت خارجه وي را همراهي مي كنند. «داوود محمدنیا» مشاور وزیر خارجه و رحیمیان از سازمان انرژی اتمی نیز در این مذاکرات حضور دارند.

برنز، قائم مقام وزارت خارجه آمريكا نيز در مذاكرات دو جانبه رئيس هيات آمريكايي است كه وندي شرمن وي را همراهي مي كند.

همچنین در ادامه این مذاکرات نیز ، مذاکرات دوجانبه ایران و آلمان روز یکشنبه در تهران صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، لوکاس نماینده آلمان در مذاکرات 1+5 که برای یک سمینار در دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت امورخارجه به تهران سفر می کند با همتایان خود در تیم هسته ای کشورمان مذاکره خواهد داشت.

همچنین مذاکرات دوجانبه ایران و فرانسه نیز روز چهارشنبه در ژنو برگزار خواهد شد.

نیکولاس دوریویر نماینده جدید فرانسه در مذاکرات هسته ای که جانشین ژاک اودیبر نماینده قبلی فرانسه بوده است با ایران مذاکره خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ایران قرار است در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه در رم با روسیه نیز مذاکرات دوجانبه ای داشته باشد.

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...