نسخه چاپی

وزیر كشور پاكستان در واكنش به حمله اخیر تروریست‌ها:

پاسخ سختی به حملات تروریستی خواهیم‌داد

در پی حمله اخیر تروریست‌ها به فرودگاه كراچی توسط طالبان، وزیر كشور پاكستان ضمن تقدیر از عملكرد نیروهای پلیس برای از بین بردن مهاجمین گفت: هرچند دولت در حال مذاكره با طالبان بوده اما پاسخ سختی به این حمله داده خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «چوهدری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان در واکنش به حمله اخیر تروریستی به فرودگاه کراچی ضمن ستودن عملکرد نیروهای پلیس برای از بین بردن مهاجمین گفت: هرچند دولت در حال مذاکره با طالبان بوده اما پاسخ سختی به این حمله داده خواهد شد.

روزنامه نیشن امروز در گزارشی به نقل از وزیر کشور پاکستان آورده است: یک انبار بزرگ سلاح از جمله سلاح‌های سنگین که برای از بین بردن تاسیسات مهم و هواپیما توسط تروریست‌ها تجهیز شده بود، کشف شد.

وی افزود: سلاح‌های بدست آمده ساخت کشور دیگری هستند که هنوز به طور دقیق مشخص نشده متعلق به کدام کشور می‌باشد.

نثار همچنین اظهار داشت: تروریست‌ها مجهز به راکت انداز و دیگر ابزارهای مدرن بوده و حتی ذخیره غذایی و دارو به همراه داشتند که ظاهراً قصد گروگان‌گیری داشتند اما نیروهای امنیتی نقشه آنان را خنثی کردند.

وزیر کشور پاکستان در ادامه افزود: بیشتر مهاجمین از اتباع خارجی بودند که نشان می‌دهد با تروریست‌های محلی همکاری می‌کردند.

وی گفت: آزمایش بر روی اجساد 10 تروریست آغاز شده تا هویت دقیق آنان مشخص شود.

در همین راستا وزیر کشور خطاب به همه احزاب سیاسی این کشور گفت: به جای موضع گیری‌های سیاسی اکنون زمان آن فرا رسیده که همه در برابر این دشمن پنهان متحد شویم. این دشمن پنهان تمام کشور را مورد هدف قرار داده و در هر گوشه و کنار ممکن است عملیات تروریستی انجام دهد.

وی در مورد افرادی که در این حادثه مفقود شده‌اند، گفت: این افراد توسط نیروهای امنیتی نجات پیدا کردند.

به گفته منابع امنیتی، یکشنبه شب گذشته 10 تروریست مسلح با سلاح‌های خودکار، نارنجک و جلیقه‌های انفجاری به فرودگاه کراچی حمله کردند که در نتیجه تبادل آتش میان تروریست‌ها و نیروهای ارتش و پلیس محلی بیش از 17 نفر کشته شده‌اند که در میان کشته شدگان جسد چند نفر از مهاجمین نیز مشاهده شده است.

گروه جیش الاسلام مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و تهدید کرده در صورت عدم توقف حملات ارتش به مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی، به حملات تروریستی ادامه خواهد داد.

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...