نسخه چاپی

افزایش وام مسكن تا 50درصدقیمت ملك؟

عضو شورای عالی بورس از پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به بانك مركزی برای افزایش وام مسكن تا 50 درصد قیمت تمام‌شده خبر داد و گفت: باید بازار رهن ثانویه در كشور توسعه یابد.

به گزارش نما به نقل از اقتصاد پرس، حسین عبده‌تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در پاسخ به این سوال که صندوق پس‌انداز مسکن در چه مراحلی قرار دارد، اظهار داشت: در این خصوص باید بانک مرکزی نظر نهایی را اعلام کند و قطعا برای برون‌رفت از رکود فعلی بخش ساختمان باید فعال شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی درخواست وزارت راه و شهرسازی برای تقویت بازار رهن را دریافت کرده و باید با وام‌های بلندمدت زوج‌های جوان را صاحبخانه کنیم.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا 80 درصد هزینه خرید مسکن وام پرداخت می‌شود گفت: در ایران با احتساب 2 تا 3 میلیون تومان در 75 متر باید حدود 70 میلیون تومان پرداخت شود.

وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی درخواست خود را به بانک مرکزی اعلام کرده و بانک مرکزی با هر روشی که می‌تواند باید بازار رهن را توسعه دهد؛ با این روش میلیاردها نفر در دنیا صاحبخانه شده‌اند.

وی در خصوص مسکن اجتماعی تصریح کرد: این نوع مسکن برای افرادی است که امکان پرداخت اقساط به طور کامل را ندارند.

عبده‌تبریزی در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش صندوق توسعه بازار و صندوق‌های تخصصی بازارگردانی تاکید کرد: بازارگردانی در بازار سرمایه ما جایگاهی ندارد و تنها کمی که مقامات بازار سرمایه می‌توانند انجام دهند، راه‌اندازی صندوق‌های بازارگردانی است.

وی ادامه داد: سازمان‌های نظارتی نباید در روند بازار دخالتی داشته و کار بازارگردانی کنند و این امر را به ذینفعان آن منتقل کنند.

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...