نسخه چاپی

موافقت AFC با پیشنهاد ایران

مجمع عمومی كنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد ایران ایران مبنی بر به وجود آمدن منطقه ای جدید در آسیا متشكل از كشورهای افغانستان، ایران، قرقیزستان، تاجیكستان و تركمنستان موافقت كرد. همچنین در این جلسه تصویب شد كه ریاست كنفدراسیون فوتبال آسیا با نایب رئیسی فیفا ادغام شود.

به گزارش نما ، مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا دوشنبه در برزیل تشکیل شد. تصمیمات بسیار مهمی در این جلسه گرفته شد که یکی از آنها تقسیم قاره کهن از چهار منطقه به پنج منطقه بود که بدون شک این به نفع ایران خواهد بود. البته پیشنهاد اضافه شدن منطقه جدید در آسیا را ایران داده بود که با موافقت اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه شد.

یکی از تصمیمات بسیار مهمی که گرفته شد این بود که هر کسی که ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را برعهده می گیرد به صورت اتوماتیک به عنوان نایب رئیس فیفا هم انتخاب می شود.

در بیانیه مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است: از این به بعد کسی که به عنوان ریاست AFC انتخاب می شود به عنوان نایب رئیس فیفا هم انتخاب خواهد شد. این تصمیم مجمع عمومی نشانه اتحاد و یکپارچگی اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا است. کنگره با فدراسیون هایی که چنین پیشنهاد را داده بودند موافقت کرد. این تصمیم بدین معنا است که کسی‌که در سال 2017 توسط اعضای مجمع عمومی به عنوان رئیس AFC انتخاب می شود نایب رئیس فیفا هم خواهد شد.

موضوع یکی شدن ریاست کنفدارسیون فوتبال آسیا و نایب رئیسی فیفا خشم علی بن حسین نایب رئیس اردنی کنونی فیفا را برانگیخته است. او شیخ سلمان بحرینی را به دخالت دادن سیاست در ورزش متهم کرده است این در حالی است که شیخ سلمان چنین نظری را رد می کند:" امروز به یک تصمیم بسیار مهمی رسیدیم که بیانگر وجود دموکراسی و یکپارچگی در کنفدراسیون فوتبال آسیا است. تصمیم گرفتیم که نایب رئیسی فیفا به کسی برسد که ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را برعهده می گیرد.

شیخ سلمان بن ابراهیم از سال 2013 ریاست AFC را برعهده گرفته است این در حالی است که شاهزاده علی بن حسین از سال 2011 به عنوان نایب رئیس فیفا انتخاب شده است.

مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین با پیشنهاد ایران مبنی بر به وجود آمدن منطقه ای جدید در آسیا متشکل از کشورهای افغانستان،ایران، قرقیزستان،تاجیکستان و ترکمنستان موافقت کرد که این بدین معناست که منطقه جنوب آسیا که از 13 فدراسیون تشکیل شده است به دو منطقه مرکز و جنوب تقسیم می شود که ایران و کشورهای فارس زبان بالا در منطقه مرکز جای می گیرند و بدین ترتیب قاره کهن به پنج منطقه تقسیم خواهد شد.

در نشست مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین تصویب شد که در برگزاری انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا تعدیل و دگرگونی به وجود آید.

در بیانیه پایانی آمده است: پیشنهادهایی که از سوی اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما رسیده است بیانگر این است که ما تعداد تیم های شرکت کننده در انتخابی جام جهانی را بالا ببریم تا تیم ها کیفیت کار خود را بالا ببرند و به پیشرفت خود ادامه دهند. ما این تصمیم را گرفتیم که انتخابی جام جهانی با انتخابی جام ملت های آسیا را در هم ادغام کنیم. بر این اساس تیم ها در انتخابی جام جهانی به 8 گروه تقسیم می شوند که تیم های نخست هر هشت گروه با چهار تیم دومی که بهترین نتایج را کسب کرده اند به دور بعد انتخابی جام جهانی و انتخابی جام ملت آسیاد راه می یابند.

24 تیم باقیمانده هم (یعنی تیم های که در جایگاه دوم و سوم و چهارم قرار گرفته اند) برای کسب دیگر سهمیه های جام ملت های آسیا با هم رقابت خواهند کرد چرا که این رقابت در شش گروه چهار تیمی برگزار خواهد شد.

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...