نسخه چاپی

ایندیپندنت: ایران عامل‌انزوای اسرائیل است

روزنامه «ایندیپندنت» با انتشار گزارشی با موضوع نشست امنیتی «هرتزلیا» نوشته است كه مواضع وزرای رژیم‌صهیونیستی نشان داد كه مقامات اسرائیلی تا چه حد بر سر موضوعات اساسی دچار اختلاف هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه ایندیپندنت روز دوشنبه با انتشار گزارشی با موضوع نشست امنیتی «هرتزلیا» در فلسطین اشغالی، نوشت ایران و حزب‌الله باعث می‌شوند اسرائیل منزوی و دارای اختلافات درونی به نظر برسد.

«کیم سنگوپتا» با اشاره به اظهارات ژنرال «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم‌صهیونیستی در این نشست، نوشته است که گانتز با مقایسه توان موشکی حزب‌الله لبنان با اعضای دائم شورای امنیت قصد داشت بر این مسئله تأکید کند که حزب‌الله همچنان اصلی‌ترین تهدید برای اسرائیل به شمار می‌آید.

وی می‌افزاید: «رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل دلیل خوبی برای نگرانی نسبت به قدرت حزب‌الله دارد. او در سال 2006 زمانی که این شبه‌نظامیان لبنانی نبردی سخت با اسرائیلی‌ها کردند، جزو فرماندهان ارشد بود. علاوه بر این، این گروه جنگجوی شیعی نبردی موفق را به نمایندگی از رژیم «بشار اسد» در جنگ سوریه، انجام داده است.»

گانتز روز دوشنبه با بیان اینکه جنگ سوریه ممکن است 10 سال به طول بیانجامد، گفته بود: «خبر بد از نقطه نظر ما این است که حزب‌الله در عین حال که در سه جبهه می‌جنگد... در حال جمع کردن تجربه‌ای است که زمانی ما با آن روبرو خواهیم شد.»

نویسنده این مطلب به مواضع مقامات اسرائیلی در مورد برنامه هسته‌ای ایران نیز اشاره کرده و نوشته است که وزرای کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی پیش از این هم مواضعی بر خلاف نظرات وی گرفته‌اند. در عین حال، آمریکا و غرب نیز با ایده وی برای اقدام نظامی علیه ایران مخالف هستند و «با وجود درگیری‌ها در اوکراین و همچنین جنگ خونبار سوریه، میلی برای آغاز یک جنگ دیگر ندارند. واقعا اینطور به نظر می‌رسد که نتانیاهو از اتکا به (باراک) اوباما (رئیس‌جمهور آمریکا) ناامید شده، به خصوص پس از آنکه واشنگتن درخواست اسرائیل برای بایکوت دولت جدید فلسطین متشکل از حماس و فتح را نادیده گرفت.»

در پایان این گزارش آمده است: «در حالی که یکی از نشست‌های روز یکشنبه هرتزلیا تحت عنوان «مباحثه سران اسرائیل در مورد صلح» برگزار شد، آنچه که این نشست، که چهار تن از سخنرانانش هم از وزرای کابینه بودند، نشان داد این بود که کابینه ائتلافی نتانیاهو خودش تا چه حد بر سر این موضوعات اساسی، دچار شکاف است.»

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...