نسخه چاپی

«داعش» جایگزین «القاعده» شد

یك روزنامه انگلیسی با اشاره به ادامه جنگ و درگیری در عراق و سوریه، تأكید كرد كه گروه تروریستی داعش این روزها جایگزین القاعده در كل دنیا شده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، روزنامه "ایندپندنت" امروز (سه شنبه) در مطلبی تحت عنوان "نبرد تاسیس دولت اسلامی در خاک عراق و سوریه" نوشت؛ افراطی‌ها جبهه جدیدی را در نبرد خود برای تاسیس یک دولت اسلامی در بخش‌هایی از خاک عراق و سوریه آغاز کردند، به نحوی که چند حمله به شهرهای مختلفی انجام دادند که تحت کنترل دولت عراق بود.

این روزنامه افزود؛ حملات گروه مسلح موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" در روزهای اخیر آشکارا نشان داد که این گروه جای شبکه القاعده را به عنوان بزرگترین و خطرناکترین تشکیلات افراطی در کل جهان گرفته است.

به نوشته ایندپندنت، وسعت گسترده ای از غرب عراق و شرق سوریه تحت کنترل گروه داعش است، که این گروه را به یکی از موفق ترین تشکیلات افراطی تبدیل کرده است.
این روزنامه نوشت: ایجاد ساختاری مشابه خلافت در شمال عراق و شرق سوریه از سوی یک گروه تندرو، باعث نگرانی کشورهای همجوار نظیر اردن و عربستان و ترکیه می شود که معتقدند خاک آنها محل بعدی نبردهای این تندروهای مسلح خواهد بود.

به نوشته روزنامه ایندپندنت، گروه داعش از زمان ریاست "ابوبکر بغدادی" بعد از آغاز بحران سوریه در سال 2011 میلادی، و همچنین ناآرامی های استان الانبار عراق، قدرت بیشتری گرفته است.

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...