نسخه چاپی

شكایت‌همسر محرمانه "ملك فهد" از وی

یك زن انگلیسی مدعی شد كه قبل از پادشاه شدن فهد، مدتی همسر محرمانه او بود.

به گزارش نما به نقل از العالم، زنی در انگلیس با معرفی خود به دادگاه به عنوان همسر محرمانه "ملک فهد" پادشاه سابق عربستان، خواستار دریافت غرامت شده است.

روزنامه "دیلی تلگراف" چاپ انگلیس امروز (سه شنبه) تأکید کرد "با حکم دادگاه، در ارتباط با شکایت همسر محرمانه ای که درخواست ۱۲ میلیون پوند غرامت کرده است، شاهزاده عربستانی مصونیت حکومتی را از دست می دهد" .

این روزنامه خاطرنشان کرد، یکی از دادگاههای لندن، در مورد یک زن انگلیسی که می گوید همسر محرمانه ملک فهد پادشاه اسبق عربستان بوده است، پرونده بسیار دشواری را گشوده است.

این روزنامه افزود: دادگاه عالی لندن، درخواست خانواده ملک فهد برای استفاده از قانون مصونیت حکومتی در ارتباط با این پرونده را نپذیرفت. این زن انگلیسی درخواست ۱۲ ملیون پوند غرامت کرده است.

"جنان حرب" که ۶۵ سال دارد به دادگاه گفته است که سال ۱۹۶۸ زمانی که "فهد" هنوز شاهزاده و وزیر کشور عربستان بود، بصورت محرمانه با او ازدواج کرده اما بعدا و قبل از اینکه فهد به پادشاهی عربستان منصوب شود مجبور شده عربستان را ترک کند.

بر اساس این روزنامه، حرب گفته است قبلا به او تعهد داده اند که ۱۲ ملیون پوند به اوبپردازند و دو آپارتمان گران قیمت در مرکز لندن به او بدهند.

این روزنامه می افزاید وکیل شاهزاده عبدالعزیر، فرزند فهد، به استناد مصونیت حکومتی و عدم صلاحیت دادگاه خواستار عدم رسیدگی دادگاه به این پرونده شده است.

نپذیرفتن مصونیت حکومتی شاهزاده عربستانی، خانواده حاکم در این کشور را با مشکل روبرو می کند؛ و این پرونده می تواند جزئیاتی را از زندگی خانواده پادشاهی عربستان فاش کند.

این روزنامه به نقل از حرب می گوید: اگر شاهزاده عبدالعزیز علیه حکم دادگاه درخواست تجدید نظر کند او هم پیشنهاد تبدیل کتاب خاطراتش به یک فیلم سینمائی را خواهد پذیرفت.

حرب در دادگاه تاکید کرد که ملک فهد که از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۵ پادشاه عربستان بود به او تعهد داده که نیازهای مالی او در طول عمرش را برآورده کند.

حرب گفته، شاهزاده عبدالعزیز به او قول داده که به تعهد پدرش عمل کند و مبلغ ۱۲ ملیون پوند به اضافه ۲ آپارتمان لوکس در لندن به او بدهد اما به وعده خود عمل نکرده است. به همین خاطر او این موضوع را به شکل رسمی در دادگاه مطرح کرده است.

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...