نسخه چاپی

عكس/جوان ترین بازیكن تاریخ جام جهانی

عکس خبري -عکس/جوان ترين بازيکن تاريخ جام جهاني

یكی از بخش‌هایی كه همواره در آستانه جام های جهانی در زمره ركوردهای ماندگار از آن یاد می شود ترین های جام جهانی است كه جوان ترین و مسن ترین بازیكن هم از این جمله اند.

یکی از بخش‌هایی که همواره در آستانه جام های جهانی در زمره رکوردهای ماندگار از آن یاد می شود ترین های جام جهانی است که جوان ترین و مسن ترین بازیکن هم از این جمله اند.
نورمن وایت ساید (Norman Whiteside)، ها‌فبک تیم ملی ایرلند شمالی تنها 41 روز پس از فوت کردن شمع‌های کیک 17 سالگی‌اش در جام جهانی 1982 برابر یوگسلاوی به میدان رفت تا جوان ترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، با وجود این که وایت ساید تنها دو بازی برای منچستریونایتد انجام داده بود توانست در ترکیب تیمش برای جام جهانی 1982 به صورت ثابت به میدان برود و با شکست دادن اسپانیای میزبان یکی از تیم های شگفتی ساز این رقابت‌ها لقب گیرد. ایرلند شمالی توانست در جام جهانی 1982 به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها راه یابد.
وایت ساید در 26 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد، همچنین وی جوان‌ترین بازیکنی است که در فینال جام حذفی و جام اتحادیه انگلیس گلزنی کرده است.


جوان ترین بازیکن تاریخ جام جهانی


مسن ترین بازیکن هم روژه میلا از کامرون است که با 42 سال و 39 روز برابر روسیه بازی کرد و گل هم زد و در واقع مسن ترین گلزن هم شد!

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...