نسخه چاپی

رقابت پنج نامزد برای ریاست رژیم اسرائیل

كنست رژیم صهیونیستی در شرایطی قرار است رئیس آینده این رژیم را انتخاب كند كه پراقبال‌ترین نامزد مطرح در این رقابت‌ها از مخالفان سرسخت تشكیل دولت فلسطینی است.

به گزارش نما، الجزیرة نوشت: انتظار می‌رود در جریان رأی اعضای کنست اسرائیل برای انتخاب رئیس این رژیم، "روون ریولین" رئیس سابق کنیست و از مخالفان سرسخت تشکیل دولت فلسطین به پیروزی برسد.

بر اساس رویه این رژیم، 120 عضو کنست رئس جدید این رژیم را با آرای مخفی خود انتخاب می‌کنند.

علاوه بر ریولین، 4 تن دیگر نیز در این رقابت‌ حاضر هستند که عبارتند از "مئیر شتریت" مراکشی الاصل و عضو حزب حاتوناه، "دالیا ایتزیک" اولین رئیس زن کنست، "دالیا دورنر" قاضی بازنشسته دادگاه عالی این رژیم و "دان ششتمن" شیمی‌دان مشهور این رژیم.‬

نتایج نظرسنجی‌های نیز نشان می‌دهد که ریولین در بین صهیونیست‌های ساکن در اراضی اشغالی از مقبولیت برخوردار است.

پیشتر بنیامین بن الیعاذر وزیر جنگ سابق این رژیم پس از اینکه اتهاماتی در زمینه فساد مالی علیه وی مطرح شد از این رقابت‌ها کناره‌گیری کرد.

ریولین 74 ساله که دارای بیشترین شانس انتخاب است با تشکیل دولت فلسطینی مخالف است - موضعی که مورد حمایت نتانیاهو است - و گفته بود در صورت انتخاب تمرکز خود را بر مسائل داخلی این رژیم قرار خواهد داد.

با این حال نتایاهو تلاش داشت تا مانع از نامزدی ریولین شده و حتی این ایده را مطرح کرده بود که پست ریاست این رژیم حذف شود.

این انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که برخی از گروه‌های ائتلافی در کابینه اسرائیل خواستار ابتکار کابینه این رژیک برای خروج از کرانه باختری هستند در حالی که برخی جریان‌های دیگر بر این نظرند که شرایط به گونه‌ای است که می‌توان وضعیت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را بهبود بخشید و برخی نواحی دیگر را به مناطق تحت تصرف این رژیم ضمیمه کرد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...