نسخه چاپی

سه سال جاسوسی نوه بختیار در ایران

به تلافی قتل پدربزرگم و انتقام‌گیری از جمهوری اسلامی به خدمت "سیا" و "موساد" درآمدم و اقدام به جاسوسی علیه ایران كردم!

به گزارش نما به نقل از فرهنگ نیوز، شاهپور بختیار آخرین نخست وزیر منصوب سلسله منحوس پهلوی در ایران است. وی سابقه قرار گرفتن در چتر حمایب «صدام» برای براندازی جمهوری اسلامی و تجاوز به خاک مقدس وطن‌مان را نیز در کارنامه ننگین خود ثبت نموده است.

البته همکاری وی با «صدام» در قلع وقمع جوانان ایران اسلامی، بخشی از اعترافات وی است و آخرین نخست وزیر «محمدرضا پهلوی» قبل از مرگ، همواره به این امر اذعان داشته است.

جالب اینجاست که ظاهراً خیانت و جاسوسی در خاندان بختیار به صورت موروثی درآمده است چرا که نوه وی یعنی «جهانشاه»، کتاب خاطراتی به رشته تحریر درآورده و رسماً به جاسوس بودن خود اعتراف کرده است!

البته نوه نخست وزیر خائن، در کتاب خود به دنبال ماله‌کشیدن بر افتضاح خود برآمده و برای جاسوس شدن خود و خدمت به دشمنان ایران، اقامه دلیل هم کرده و می‌گوید:

« به تلافی قتل پدربزرگم و انتقام‌گیری از جمهوری اسلامی به خدمت "سیا" و "موساد" درآمدم و اقدام به جاسوسی علیه ایران کردم!»

البته به‌نظر می‌رسد کتاب خاطرات این جاسوس که البته جاسوس‌زاده نیز محسوب می‌شود، شامل دو بخش است. بخش اول مجموعه اعترافات وی است که طی آن به جاسوسی علیه ایران اعتراف می‌کند.

در بخش دوم از این کتاب، وی کوشیده است تا امیال و آرزوهایش را در قالب خاطره بر زبان بیاورد.

این جاسوس ناکام طی خاطرات خود در کتابش ( که نام با مسمای «من، ایرانی، جاسوس سیا و موساد» را برایش برگزیده) آورده است:

« با خرید پاسپورت ایرانی از سفارتخانۀ جمهوری اسلامی در بحرین!!! به عنوان بانکدار و سرمایه گذار به زادگاهش بازمی گردد و موفق می شود پس از چند ماه تلاش با مدیر یکی از بنیادها مرتبط شود! و در ادامه در این بنیاد به‌عنوان فردی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در طرح های اقتصادی در جمهوری اسلامی معرفی شود.»

«جهانشاه بختیار» در ادامه تبیین آرزوهای خود در قالب خاطره ذکر کرده است که اطلاعات ارزشمندی در مورد سپاه پاسداران، تکنولوژی‌های ارتباطی آنان و یک کارخانه هواپیماسازی در اختیار سازمان اطلاعات آمریکا گذاشته است.

بختیار گفته است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ برای سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در داخل ایران جاسوسی کرده و در این چارچوب اطلاعاتی از بانک مرکزی ایران را در اختیار موساد قرار داده است.

جهانشاه در 40 سالگی تصمیم گرفت با سیا تماس برقرار کند. هدف او از این کار کمک به سرویس های مخفی آمریکا علیه مردم کشورش بود .
وی به «اروپا یک» گفته است : خودش را یک شخصیت بانکی متخصص در پولشویی جا زد و با میکروفیلمهایی در کفش و خودکاری که فیلم می گرفت از کارخانه های فوق سری دیدن کرد .

یکی دیگر از اهداف او خرابکاری در برنامه هسته ای ایران است و در این خصوص گفته است: سیا فهرست اسامی 10 نفر را به من داده بود و من می بایست حد اکثر اطلاعات را درباره آنان تهیه می کردم .می بایست می دانستم آنان چه کسی هستند، کجا زندگی می کنند، چه زمانی خانه را ترک می کنند، چه خودرویی سوار می شوند.
وی افزود: اگر لازم بود که آنان را از بین ببرند می دانستند که چه زمان و کجا این کار صورت گیرد.
وی گفت : اکنون دیگر نمی داند این افراد چه شده اند. وقتی از او سوال شد که آیا می داند دانشمندان ایرانی به قتل رسیده اند او فقط به این بسنده کرد که بگوید «ظاهرا».

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...