نسخه چاپی

ماجرای جالب تغییر فامیلی آیت‌الله مهدوی كنی

مسئول دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: از جوانی گوشت و پوست و خون آیت الله مهدوی كنی ارادت به حضرت مهدی(عج) و در بین دوستانشان مشهور بود؛ به گونه ای كه در قم آنقدر كه اهل توسل به حضرت مهدی (عج) بودند ایشان را به عنوان مهدوی می خوانند در حالی كه شناسنامه ایشان باقری بود.

به گزارش نما، حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی درباره ویژگی های حضرت آیت الله مهدوی کنی در گفتگو با سایت هیئت رزمندگان اسلام عنوان کرد: حضرت آیت الله مهدوی کنی شاگرد خاص حضرت امام خمینی(ره)، بعضی از اعاظم و بزرگان دیگر مانند مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی، مرحوم علامه طباطبایی و سایر بزرگان بوده اند. ایشان بین مراجع فعلی و مراجع جایگاه ممتازی داشته و مورد توجه و عنایت خاص آنها بوده و هستند.

وی افزود: صرف نظر از حضور ایشان در حوزه های علمیه، همواره خودشان را سرباز پاک باخته امام(ره) می دانستند. از قبل انقلاب در مبارزات و بعد از انقلاب هم هرجا نیاز به حضور ایشان بوده است، به امر امام(ره) و با سر می رفتند. در شورای انقلاب، شورای نگهبان، شورای انقلاب فرهنگی، فرماندهی کمیته های انقلاب، وزارت کشور، نخست وزیری و ده ها پست و سمت دیگر که همه آن ها به اصرار دوستان و تایید امر امام(ره) بوده است.

مسئول دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از امام(ره) هم همواره بر عهدی که با امام راحل داشتند، پابرجا بودند و برای حضور در تمام مراسم های سالگرد امام اصرار داشتند. همیشه دعای خیر ایشان که بارها از رسانه ها شنیدیم این بود که خدایا ما را با محبت امام خمینی(ره) بمیران.

میرلوحی با بیان اینکه نهایت تلاش آیت الله مهدوی کنی بعد از ارتحال امام(ره) برای نشان دادن تاثیر جایگاه ولایت فقیه بوده است، گفت: قبول ریاست خبرگان با اصرار بزرگان برای این بود که بتوانند خبرگان در یک جایگاه تایید رهبری و در دفاع از جایگاه و صاحب با عظمت ولایت قرار گیرند. همه دوستان ایشان می دانند که هیچگاه خودشان برای گرفتن سمتی اقدام نکردند. گاهی تکلیف بود و اصرار و گاهی امر بزرگان بود که می رفتند.

وی با اشاره به جنبه های توسلی و توجه ایشان به مقام اهل بیت(ع) افزود: در جوانی گوشت و پوست و خون ایشان ارادت به حضرت مهدی(عج) و در بین دوستانشان مشهور بود؛ به گونه ای که در قم آنقدر که اهل توسل به حضرت مهدی (عج) بودند ایشان را به عنوان مهدوی می خوانند در حالی که شناسنامه ایشان باقری بود. حتی تا پیروزی انقلاب هم شناسنامه ایشان به نام باقری است اما بعد از انقلاب شناسنامه خود را عوض کرده و به نامی که در بین دوستان ایشان مشهور شده بود، تغییر دادند.

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...