نسخه چاپی

انتقال 400 تن از منافقین به بغداد

عضو ائتلاف اتحاد ملی عراق، از انتقال حدود 400 تن از عناصر گروهك تروریستی منافقین به اردوگاهی نزدیك فرودگاه بغداد خبر داد.

حدود 400 تن از عناصر گروهك تروريستي منافقين به اردوگاه کروپر نزديك فرودگاه بغداد منتقل شدند، و افراد باقي مانده نيز در ده روز آينده منتقل خواهند شد و و پس از تاريخ 30 آوريل آينده ديگر هيچ يك از عناصر اين گروهك در عراق وجود نخواهند داشت.

به گزارش دولت عراق انتقال این 400 نفر به صورتي كاملا شفاف و با حفظ بالاترين سطح حقوق بشر و همچنين با همراهي رسانه هاي عربي و بين المللي و نظارت كامل سازمان ملل صورت گرفت؛ و طرف عراقي با تمام نماينده هاي خود در وزارت حقوق بشر و وزارت كشور حضور داشت.

العطوانی عضو ائتلاف اتحاد ملي عراق در مصاحبه با العالم ، با اشاره به سابقه سیاه گروهک تروریستی منافقین در تعامل با مردم عراق گفت: با اين حال طرف عراقي در بالاترين سطح از رعايت حقوق بشر با عناصر این گروهک برخورد كرد. آن ها بدترين جنايت هاي را ضد ملت عراق مرتكب شده بودند اما طرف عراقي به تعهداتي كه در خصوص طرز برخورد با اين گروهك به سازمان ملل داده است، در سطح دولتي پايبند بوده است و بقيه عناصر اين گروهك نيز به زودي و در همين سطح منتقل خواهند شد.

العطواني پيش بيني كرد، با توجه به تعداد قابل توجه عناصر باقي مانده اين گروهك و سازوكار انتقال آن ها به وسيله هواپيماهاي وابسته به سازمان ملل و تمهيداتي كه بايد براي آنان در نظر گرفته شود ، افراد باقي مانده در مدتي كمتر از 10 روز به اردوگاه جديد منتقل شوند.

عضو ائتلاف اتحاد ملي در ادامه گفت: شمار زيادي از عناصر گروهك منافقین قصد دارند نزد خانواده هاي خود در ايران برگردند و شمار زيادي از آن ها پيش از اين توانسته اند شناسنامه شماري از كشورهاي غربي را بگيرند. پيش از كوچاندن اين افراد به خارج از عراق ، اين مسائل و موضوعات از طريق گفت و گو با نماينده سازمان ملل در عراق حل و فصل خواهد شد.

وي افزود : قوه قضاييه عراق تمام توجه خود را به پيگيري پرونده كساني كه مرتكب جنايت هايي در حق ملت عراق شده اند ، معطوف داشته است. از زمان رژيم مقبور صدام پرونده ها و اسنادي به دست آمده است كه ثابت مي كند بسياري از اعضاي اين گروهك در سركوب مردم عراق در مركز و جنوب اين كشور در انتفاضه شعبان؛ و همچنین سركوب كردها در انتفاضه حلبچه و پرونده انفال شركت داشته اند. اين پرونده ها، پيش از كوچاندن عناصر اين گروهك به خارج از عراق مطرح خواهند شد.

جمعه العطواني تاكيد كرد : در اين ميان شمار زيادي از مردم خواهان يكسان دانستن عناصر اين گروهك با سركردگان رژيم سابق هستند، و برخي ديگر خواهان برخورد شديدتر دستگاه قضايي با آنان هستند زيرا آنان غيرعراقي هايي هستند كه به خاك عراق وارد شده و به ابزاري براي سركوب ملت عراق تبديل شدند.

۱۳۹۰/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...