نسخه چاپی

آخرین وضعیت ویروس كرونا در ایران

رئیس مركز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: ‌آخرین خبر درباره ویروس كرونا در ایران این است كه خبر جدیدی نیست و همان ۳ نفر مبتلا در كرمان ‌آخرین تعداد مبتلایان است.

به گزارش نما محمد مهدی گویا در گفت و گو با فارس درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور همان 3 نفری است که هفته گذشته ابتلای آنها به ویروس کرونا در کرمان تأیید شد.

وی گفت: این 3 نفر مبتلا 3 خواهر هستند که در بیمارستان ویروس کرونا از همراه یک بیمار دیگر که به تازگی از عربستان بازگشته بود، به آنها منتقل شده است.

وی افزود: از این سه خواهر یکی که یک زن 53 ساله بود هفته گذشته فوت کرد و از آن زمان تاکنون هیچ مورد تأیید شده دیگری از وجود ویروس کرونا در کشور نداشته ایم.

وی ادامه داد: گزارشها حاکی است که رشد ابتلا به ویروس کرونا در کشور عربستان و امارات نیز نسبت به گذشته اندکی کمتر شده است اما نگرانی از شیوع این بیماری همچنان وجود دارد و باید مراقبتهای پیشگیرانه را با جدیت ادامه داد.

وی گفت: مهمترین اقدام پیشگیرانه پرهیز از نزدیک شدن به شتر در کشورهای درگیر با این بیماری به خصوص عربستان و امارات است، خوردن گوشت شتر نیز فقط در صورت پخت کامل آن توصیه می شود.

وی افزود: هر فردی که بعد از بازگشت از عربستان یا امارات یا یکی از کشورهای درگیر با این بیماری به کشور بازگشت اگر ظرف 14 روز هر گونه علامت بیماری داشت باید به سرعت به اولین مرکز بهداشتی مراجعه کند.

گویا گفت: همه مردم نیز باید نکات بهداشتی را از نظر گرفتن جلوی بینی و دهان هنگام عطسه و سرفه رعایت کنند چون این بیماری از طریق دستگاه تنفسی منتقل می‌شود.

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...