نسخه چاپی

باید جلوی شیوع بی‌حجابی و ماهواره گرفته شود

آیت الله مكارم شیرازی با بیان این كه هیچ وقت در مقابل مفاسد ساكت نمی‌مانیم، گفت: باید جلوی آثار مخرب مفاسدی چون، ماهواره‌ها و بی حجابی با امر به معروف و نهی ازمنكر گرفته شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله‎ مکارم شیرازی" امروز در آخرین درس فقه امسال خود در مسجد اعظم گفت: یکی از برکات عالیه حوزه‌های علمیه در کنار مرجعیت، بحدث اعزام مبلغ و تبلیغ است.

وی افزود: طلاب باید همچون پیامبر دوار به طبه باشند یعنی در هرجا که حضور می‌یابند و مشکلی را مشاهده می‌کنند برای رفع آن مشکل با توجه به نیازهای مردم و جامعه هدف خود دارو تجویز می‌کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: رمز موفقیت طلاب و روحانیون در تبلیغ علاوه بر علم وعمل، رفتار نیکو و حسن خلق و محبت به مردم است که می‌تواند نقش مهمی در موفقیت آنان و استقرار آموزه‌ها داشته باشد.

وی گفت: ما هیچ وقت در مقابل مفاسد ساکت نمی‌مانیم و هیچ وقت چشم خود را به روی مفاسدی چون ماهواره‌ها و مشکل حجاب نمی‌بندیم؛ بی حجابی و ماهواره‌ها از مشکلات مهمی است که باید به آن اشاره کرد از طرفی باید با امر به معروف و نهی ازمنکر از شیوع آثار مخرب آن جلوگیری کنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: بیش از دو هزار کانال ماهواره ای اعم از فارسی زبانان علیه مکتب تشیع اقدام و فعالیت می‌کنند که باید در مقابل آنها ایستاد و با سلاح امر به معروف و نهی از منکر در صحنه حاضر شد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: مفسدان با سه هدف اقدام به ترویج فساد در کشورهای اسلامی می‌کنند؛ ضربه و حذف مکتب از جمله این عوامل و اهداف است و هدف دوم نیز صرف سیاسی و به دنبال تجزیه امت واحده و کشورهای اسلامی هستند.

وی گفت: در خبرها آمده بود که اسراییل به رغم زمین‎های کم خود، اقدام به تولید تریاک و انتقال آن به جنوب لبنان می‎کند که از این طریق جوانان مبارز لبنانی را به فساد بکشانند.

این مرجع تقلید بیان کرد: هدف سوم آنها سودجویی های اقتصادی است زیرا تجارت مواد مخدر و مباحث فساد انگیز امروز به یکی از سودآوردترین تجارت‌ها مبدل شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: خداوند در قرآن بیان کرده است که اگر قومی دل در گرو خداوند بدهند و در راه خدا استوار باشند خداوند و ملایک الهی به کمک آنها خواهند آمد؛اگر خداوند چنین وعده‎ایاد به ما داده و همچنین فرموده که عده کوچکی با توکل به خدا در مقابل اکثریت به پیروزی خواهند رسید پس نباید از این همه آلودگی و فسق و فجور و فساد در دنیا ترسید.

این مرجع تقلید توکل به خدا و استقامت در مسیر حق را رمز پیروی اسلام و شیعه در جهان پرفساد امروز خواند.

۱۳۹۳/۳/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...