نسخه چاپی

دیدار دو نامزد ریاست جمهوری یازدهم!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یكی از مهمترین مولفه های حاكمیت، اقتدار درون زا است كه مهمترین عامل این اقتدار به ویژه در شرایط كنونی موضوع اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، محسن رضایی روز چهارشنبه در جریان بازدید از مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیدار با علی اکبر ولایتی رییس این مرکز، افزود: تجربیات تاریخی منطقه به ویژه حوادث این روزها از یک سو و برخی رخدادهای نا مطلوب در داخل کشور بیانگر آن است که لازمه یک حاکمیت مستدام و قدرتمند، اقتدار درون زا است.

وی اظهارداشت: در شرایط کنونی برای دستیابی به این اقتدار درون زا گریزی از اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نداریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دوران رژیم گذشته ، حکومت کار سختی پیش رو نداشت چون استقلال را می فروخت و با پشتیبانی آمریکا حکومت می کرد و لذا عملاً بازوی اجرایی کاخ سفید در منطقه شده بود اما در جمهوری اسلامی به دلیل اصل بودن استقلال کشور طبعاً حکومت کردن با چالش هایی رو به روست.

رضایی به تعاریف مختلف از مفهوم اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهارداشت: برخی این مفهوم را مقاومت مردم در برابر مشکلات اقتصادی معنا می کنند در حالی که این مفهوم اساسا چنین معنایی را در بر نمی گیرد بلکه اتفاقا در پی ایجاد شرایطی است که با مقاوم سازی زیرساخت های اقتصادی، یک سپر باشد در برابر مردم تا به زندگی آنان آسیبی وارد نشود.

وی هدف از این بازدید را همکاری دو مجموعه برای طراحی مکانیسمی جهت تبیین بهتر و گفتمان سازی مفهوم اقتصاد مقاومتی و بررسی راهکارهای نظارتی در این حوزه عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و نقش اثر گذار مجمع تشخیص مصلحت نظام در تدوین سیاست های کلان بر همکاری مشترک مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با دبیرخانه مجمع تاکید کرد و ضمن استقبال از برگزاری این قبیل جلسات، رایزنی و تبادل تجربیات و نتایج پژوهش های این دو نهاد را ضروری دانست.

۱۳۹۳/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...