نسخه چاپی

ماجرای قتل خونین پس از جام جهانی

در این مستند هم به دخالت مافیا در فوتبال ملی كلمبیا پرداخته می‌شود و هم به تاثیر قتل اسكوبار بر فوتبال این كشور.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین،این مستند «دو اسکوبار» نام دارد و روایتی از زندگی آندریاس اسکوبار مدافع مقتول تیم ملی کلمبیا و پابلو اسکوبار صاحب یکی از بزرگترین کارتل‌های مواد مخدر جهان در قرن بیستم است.

در این مستند هم به دخالت مافیا در فوتبال ملی کلمبیا پرداخته می‌شود و هم به تاثیر قتل اسکوبار بر فوتبال این کشور.

آندریاس اسکوبار مدافع تیم ملی کلمبیا درجام جهانی1994در بازی این تیم مقابل آمریکا مرتکب اشتباه شد و یک گل به خودی زد.

او زمانی که به کشورش برگشت، با 12 گلوله به قتل رسید، قاتل او که محافظ یکی از سران باندهای قاچاق مواد مخدر بود پس از شکلیک هر گلوله فریاد گل سر می‌داد.

لحظه اشتباه اسکوبار که به قتل او با 12 گلوله منجر شد

پابلو اسکوبار رهبر کارتل بدنام «مدلین» و یکی از مخوف ترین رهبران قاچاقچی دنیا بود. او و گروهش نه تنها عامل قاچاق کوکائین به آمریکا و دیگر نقاط دنیا بودند بلکه با بمب‌گذاری در بوگوتا پایتخت کلمبیا عملا رعب و وحشت ایجاد می‌کردند. اسکوبار دسامبر 1993 در مرکز فرماندهی خود در شمال غربی کلمبیا در 44 سالگی کشته شد.

دخالت کارتل های مواد مخدر در فوتبال کلمبیا همواره یکی از بحث برنگیز ترین موارد مورد مناقشه در زمینه رابطه فوتبال و مافیا بوده است. گفته می شود حمایت مالی اسکوبار از تیم ملی این کشور باعث حضور تیم ملی کلمبیا در جام جهانی شد و قتل اسکوبار هم تاثیر منفی روی روند موفقیت این تیم داشت. تیم کلمبیا پس از مرگ اسکوبار نتوانست به جام جهانی راه یابد.

مستند «دو اسکوبار» را جف و مایکل زیمبالیست کارگردانی کرده اند. این مستند در برنامه «آنسو» به تهیه‌کنندگی محمد حمیدی مقدم پخش می‌شود. برنامه «آنسو» با هدف پخش و تحلیل بهترین مستندهای جهان، جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

۱۳۹۳/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...