نسخه چاپی

تیراندازی در مدارس آمریكا در حال عادی شدن است

تلویزیون سی ان ان آمریكا در گزارشی با اشاره به اینكه از هنگام كشتار تكان دهنده 22 كودك دبستانی در سال 2012 مدارس آمریكا بطور متوسط هر پنج هفته شاهد خشونت مسلحانه بوده است گفت كه به نظر می رسد این مساله در حال تبدیل شدن به یك روند در آمریكاست.

به گزارش نما به نقل از ایرنا؛ این تلویزیون آمریکایی روز چهارشنبه با پخش صحنه هایی از تیراندازی های اخیر در مدارس و دانشگاه های این کشور از زبان یک کارشناس گفت این موضوع چنان تکرار شده که می تواند برای هرکسی پیش بیاید.

در این گزارش به افزایش شدید تعداد کشتار ناشی از تیراندازی در آمریکا اشاره شده و می افزاید: از سال 2009 به این سو، تعداد موارد کشتار از پنج مورد در سال به 15 مورد در سال رسیده است.

گزارش سی ان ان همچنین به آموزش مسلحانه به معلمان و کارکنان مدارس و شهروندان دیگر برای مقابله با افراد مهاجم مسلح اشاره می کند.

با این حال این گزارش کمترین اشاره ای به خلا قانونی در خصوص حمل و نگهداری سلاح و نفوذ لابی قدرتمند اسلحه در این کشور نمی کند که تاکنون از تصویب قوانین سختگیرانه در خصوص حمل اسلحه در کنگره جلوگیری کرده است.

حساسیت درباره امنیت مراکز علمی در آمریکا از دو سال پیش که فردی مسلح با ورود به یک مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون ایالت کانتیکت، 20 کودک 6 و 7 ساله و معلمان آن ها را به قتل رساند، افزایش یافته است.

این کشتار تکان دهنده باعث نگرانی گسترده خانواده های آمریکایی شد که می گویند نسبت به امنیت فرزندانشان در مدارس و دانشگاه ها نگرانند.

پلیس آمریکا به تمام مدارس دستور داده است که سیستم حفاظتی خود را جدی گرفته و مانع از ورود افراد غریبه به محوطه مدرسه شوند.

به دنبال حادثه نیتاون فشار افکار عمومی و انتقاد به دسترسی آزادنه مردم به اسلحه باعث شد که برخی مقام های دولت و کنگره خواستار بررسی قوانین حمل و نگهداری سلاح در کشور و ایجاد محدودیت هایی در این زمینه شوند.

بسیاری از مردم در آمریکا می گویند کوتاهی دولت و کنگره در خصوص مساله حمل سلاح و اصلاح قوانین آن، دلیل اصلی ادامه زنجیره تیراندازی های مرگبار در این کشور به شمار می رود.

۱۳۹۳/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...