نسخه چاپی

نور باران حرم رضوی در شب نیمه شعبان

مدیرامور روشنایی و خدمات اماكن متبركه حرم مطهر رضوی اظهار داشت: حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام زمان(عج) نورآرایی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمد ظریف‌راد اظهار داشت: حرم مطهر رضوی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت بقیه‌الله(ع) با ۳۵ هزار لامپ LED۲ وات در رنگ‌های زرد، قرمز و سبز آذین‌بندی و چراغانی شده است.

وی اظهار داشت: نورآرایی ویژه‌ای نیز در صحن مطهر آزادی انجام شده و ۳۸۰ هزار LED بسیار کم مصرف، همراه با یک لوستر بزرگ با ارتفاع پنج متر و قطر ۳.۷۰ متر و چهار لوستر کوچک با ارتفاع دو متر و قطر ۱.۶۰ جلوه‌ای زیبا و بدیع را خلق کرده است.

ظریف راد از جمله ویژگی‌های این ریسه‌ها را مصرف پایین، دوام و ماندگاری بالا ذکر کرد و ادامه داد: این ریسه‌ها علاوه بر مقاوم بودن در برابر گرما، اشعه یو.وی، سرمای شدید و کشش کاملاً ضدآب بوده و قابلیت استفاده در شرایط بارانی و برفی را نیز دارد.

وی تصریح کرد: مدیریت روشنایی حرم مطهر رضوی، وظیفه طراحی و ساخت لوسترها، تعمیر و نگهداری و تنظیف آیینه‌کاری رواق‌های اماکن متبرکه را بر عهده دارد و در شب‌های ولادت امامان معصوم (ع) به‌طور ویژه به ارائه خدمات می‌پردازد.

مدیر امور روشنایی اماکن متبرکه رضوی افزود: تأمین روشنایی حرم مطهر رضوی، رواق‌ها و مسجد گوهرشاد به وسیله بالغ بر یک‌هزار و ۳۰۰ دستگاه جار و لوستر و نورافشانی با بیش از ۳۰ هزار شعله لامپ(۲۰ هزار و ۵۰۰ لامپ کم‌مصرف) با همکاری ۱۰۰ نیروی افتخاری و ۳۳ نیروی تعهد خدمت انجام می‌شود.

۱۳۹۳/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...