نسخه چاپی

صندوقی برای كمك به قربانیان تجاوزهای جنسی

هر روز به حدود یك هزار نفر در آمریكا تجاوز به عنف می شود و خشونت جنسی در جنگ ها سال ها است اعمال می شود. برای مقابله با این بحران، همایشی در لندن در حال برگزاری است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کنفرانس بین المللی راه های پایان دادن به خشونت های جنسی در شرایط جنگی، در لندن پایتخت انگلیس شروع شده و4 روز ادامه دارد.

ویلیام هیگ وزیر امورخارجه انگلیس وآنجولینا جولی هنرپیشه معروف آمریکایی، میزبانی این نشست جهانی را برعهده دارند. آنجولینا جولی فرستاده سازمان ملل متحد در این حوزه است.

ویلیام هیگ در این اجلاس اعلام کرد: صندوقی با بودجه ده میلیون دلار برای کمک به قربانیان تجاوزهای جنسی در شرایط جنگی ایجاد می شود. این کنفرانس با شعار «به خشونتهای جنسی در جنگ پایان بدهید» در حال برگزاری است.

این کنفرانس در ادامه حمایت 148 کشور جهان، از روند مقابله با خشونت های جنسی در شرایط جنگی برگزار می شود. شرکت کنندگان در این کنفرانس بین المللی در تلاشند راه های پایان به تجاوز عنف در کشورها و مناطق جنگ زده پیدا کنند.

استفاده از تجاوز به عنف به عنوان حربه جنگی در جهان شناخته شده است. آمار دقیقی درباره تعداد قربانیان تجاوزهای به عنف در شرایط جنگی وجود ندارد زیرا بسیاری از این موارد گزارش و ثبت نمی شود.

بر اساس این، در جنگ سوریه، تعداد قربانیان تجاوز جنسی ده ها هزار نفرگزارش شده است. شمار قابل توجهی از این تعداد، مردان سوری هستند که هدف تجاوز به عنف قرار گرفته اند. در جنگ لیبریا ، 77درصد قربانیان تجاوز به عنف، زنان و دختران بودند.

البته تجاوز به عنف فقط در زمان جنگ نیست بلکه در زمان صلح نیز مشکلی دامنگیر جوامع است. آمارها ی سال 20012 نشان می دهد هر روز در آمریکا حدود هزار مورد تجاوز به عنف اتفاق می افتد.

ویلیام هیگ دراین نشست گفت: در جریان جنگ بوسنی حدود 50 هزار زن و دختر قربانی خشونت های جنسی شدند اما فقط به پرونده60 نفر از عاملان این تجاوزها رسیدگی شد. به گفته هیگ روزانه هزاران مورد تجاوز به عنف در مناطق جنگی جهان رخ می دهد اما به آنها رسیدگی نمی شود.

ننگ اجتماعی مرتبط با قربانی تجاوز به عنف شدن مانع از آن می شود که زنان و دختران بخواهند پرونده خود را پیگیری کنند. برای نمونه هزاران زن و دختر بنگلادشی در زمان جنگ استقلال این کشور از پاکستان در دهه1970 قربانی تجاوز به عنف شدند، اما باگذشت سال ها، هنوز تالمات روحی و ننگ اجتماعی تجاوز به عنف همراه این زنان است و خانواده هایشان از پذیرش آنها خودداری می کنند.

۱۳۹۳/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...