نسخه چاپی

سه فرمانده متهم به سقوط موصل + عكس

عکس خبري -سه فرمانده متهم به سقوط موصل + عكس

استاندار نینوا كه خود از نجات یافتگان لحظات آخر پیش از تسلط كامل داعش بر موصل است، با اعلام اسامی سه فرمانده عراقی آن‌ها را مسئول سقوط كامل شهر موصل دانست.

به گزارش نما به نقل از ابنا، در میانه اخبار سقوط ناگهانی شهر موصل عراق به دست گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، نام سه فرمانده برجسته نظامی، زیر ذره بین قرار گرفت.

این فرماندهان عبارتند از ژنرال «عدی غیدان» فرمانده نیروی زمینی ارتش، «ژنرال عبود قنبر» فرمانده عملیات مشترک ارتش و ژنرال «معدی صبیح» فرمانده پلیس مرکزی در موصل.

«اثیل النجیفی» استاندار نینوا که خود از نجات یافتگان لحظات آخر پیش از تسلط کامل داعش بر موصل است، نخستین کسی بود که این اسامی را اعلام کرد و آن‌ها را مسئول سقوط کامل شهر موصل دانست.

اثیل النجیفی این فرماندهان نظامی را به دادن گزارش‌های اشتباه به فرماندهی بغداد درباره آن‌چه که در نینوا روی می‌دهد متهم کرد.

وی گفت که این فرماندهان ۷۲ ساعت پیش از سقوط موصل و در ساعت‌های آغازین عملیات داعش که شکلی محدود داشت، در این شهر حضور یافته بودند و به طور کامل در جریان امور قرار گرفته بودند.

گروه تروریستی داعش روز سه شنبه با حمله به موصل این شهر را اشغال کردند و استاندار نینوا از ساختمان استانداری فرار کرد.

المیادین نیز به نقل از سازمان ملل در امور مهاجرت گزارش داد که در پی اشغال موصل 500 هزار نفر از ساکنان این شهر آواره شده اند.

۱۳۹۳/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...