نسخه چاپی

داعش خودروهای ارتش عراق را به سوریه می‌برد

عکس خبري -داعش خودروهاي ارتش عراق را به سوريه مي‌برد

تروریست‌های داعش، خاكریزهای مرزی میان عراق و سوریه با را بولدوزرهای غنیمتی ارتش عراق، تخریب می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از العالم، سازمان تروریستی موسوم به دولت اسلام در عراق و شام (داعش) بر روی صفحه خود در تویتر، عکس هایی منتشر کرد که در آن، بولدوزرهای غنیمت گرفته شده از ارتش عراق، خاکریز مرزی میان این کشور را سوریه را از بین می برند تا خودروهای آمریکایی "هامر" - که آن ها را هم داعشی ها از ارتش عراق غنیمت گرفته اند- به سمت سوریه عبور کنند.

وزارت کشور عراق، در ماه می سال 2013 اعلام کرده بود که پلیس مرزی، به منظور کنترل فعالیت باندهای قاچاق، در طول 230 کیلومتر از مرزهای عراق و سوریه، خاکریز و خندق ایجاد کرده است.

زیر عکس های منتشر شده بر روی صفحه داعش، خاطر نشان شده است که خودروهای غنیمت گرفته شده در "ولایت نینوا"، در حال حرکت به سمت الحسکه در شرق سوریه هستند.

عناصر داعش، شهرهایی که اشغال می کنند را ولایت می نامند و حتی گاه نام اصلی شهرها را تغییر می دهند. به عنوان مثال، پس از اشغال دیر الزور در سوریه، آن را "ولایت الخیر" نامیدند و الحسکه را "البرکة" خواندند و دمشق را "شام" نام گذاشتند، با این حال برخی از استان ها را پس از اشغال، همچنان به نام قدیمی خواندند که از آن میان می توان به نینوای عراق و الرقۀ سوریه اشاره کرد.

در میان عکس های منتشر شده بر روی صفحه تویتر داعش، عکس هایی از ورود ِ عناصر این گروهک تروریستی به پایگاهی مرزی و نصب پرچم داعش بر فراز آن نیز درج شده است.

در این میان، فعالان سوری، روز پنج شنبه خبر دادند که شماری خودروی هامر را در منطقه الشدادی مشاهده کرده اند. این منطقه که در اشغال عناصر داعش است، در جنوب استان الحسکه در شرق سوریه، واقع شده است.

فعالان سوری به خبرگزاری آناتولی گفتند: بر روی خودروهای هامر، پرچم عراق مشاهده می شد که عناصر داعش پس از محو آنها، پرچم داعش را جایگزین می کنند.

۱۳۹۳/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...