نسخه چاپی

گران‌شدن دوباره گاز؛ مصرف را كم نكرد

مدیرعامل شركت ملی گاز با بیان این‌كه به دنبال كاهش مصرف به میزان 5 درصد معادل روزانه 25 میلیون متر مكعب گازدر فصل زمستان هستیم، گفت: گران شدن دوباره گاز در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تاكنون تاثیری بر میزان مصرف نداشته است.

به گزارش نما حمیدرضا عراقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی تغییر روند مصرف گاز پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها و افزایش قیمت گاز، گفت: بیشترین مصرف گاز در فصل زمستان صورت می‌گیرد و عمده مصرف گاز در این ایام مربوط به پخت و پز است که چه گران و چه ارزان باشد مصرف می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که هنوز آثار افزایش قیمت مشخص نشده است، گفت: با توجه به این‌که در این فصل میزان مصرف پایین است نمی‌توان آمار را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کرد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز در ادامه با بیان این‌که به دنبال اتخاذ تمهیداتی برای تخفیف به مشترکانی که میزان مصرف آن‌ها نسبت به قبل کاهش یابد هستیم، افزود: باید مکانیزم‌های مورد نیاز را طراحی کنیم که دراین زمینه نیاز به همکاری شرکت‌های مختلف داریم.

عراقی با اشاره به این‌که با بخاری سازها درباره تولید بخاری با بهره‌وری بالا و استاندارد مصرف سوخت B مذاکراتی را انجام می‌دهیم، تصریح کرد:‌ فرهنگ سازی، تکنولوژی و قیمت سه عامل موثر در صرفه جویی مصرف گاز هستند و افزایش قیمت به تنهایی نمی‌تواند موجب کاهش مصرف شود.

وی در ادامه تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا در فصل زمستان میزان مصرف پنج درصد معادل روزانه 25 میلیون متر مکعب کاهش یابد.

معاون وزیر نفت درباره مطالبات شرکت ملی گاز از مشترکان نیز گفت: درباره مطالبات از نیروگاه‌ها مشکل از طریق خزانه حل می‌شود و در حال وصول مطالبات هستیم.

عراقی با بیان این‌که مطالبات شرکت ملی گاز حاد نیست، تصریح کرد: مردم در پرداخت قبوض گاز خوش حساب هستند و بیشتر مطالبات مربوط به جایگاه‌های سی.ان.جی‌ بود که با افزایش قیمت و همچنین در نظر گرفتن تخفیفی از سوی وزیر نفت مطالبات در حال وصول شدن است.

وی انعقاد قرارداد با شرکت‌های پیمانکار برای وصول مطالبات شرکت ملی گاز را رد کر

۱۳۹۳/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...