نسخه چاپی

تمامی بی مهری ها به «شیار ۱۴۳»

محمد حسین قاسمی تهیه‌كننده «شیار ۱۴۳» از بلاتكلیف بودن این فیلم در اكران و نوع برخورد مسئولان و مدیرانی كه بر اكران فیلم‌ها تاثیرگذارند، گله كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمد حسین قاسمی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» از بلاتکلیف بودن این فیلم در اکران انتقاد کرد و در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد از این موضوع گله کرد.

متن کامل یادداشت این تهیه کننده به این شرح است:

نیمه مربیان یا نیمه ....

این روزها تب فوتبال داغ شده تا حدی که حال و روز سینما و فیلم ما هم به نوعی فوتبالی شده. انگاری جشنواره و حضور در آن و کسب نتایج توسط فیلم «شیار ۱۴۳» یک نیمه از بازی تمام عیار فیلم در عرصه سینمای ایران بوده و هنوز نیمه دوم آن که به نوعی حیات فیلم نیز به آن بستگی دارد بلاتکلیف است؛ نیمه دومی که برای مربیان است.

روزهای پس از جشنواره بود و درخواست های متعدد پخش کننده‌ها و با فیلمیران به عنوان یکی از قدرتمندترین پخش کنندگان فیلم قرارداد بسته شد. در گام نخست مهمترین دغدغه زمان اکران فیلم بود و عید نوروز به عنوان پیشنهاد اولیه مطرح شد. این پیشنهاد به همان راحتی که مطرح شد به همان آسانی نیز کنار گذاشته شد و اکران عید نوروز به فیلم هایی رسید که از قبل اکران نوروز، به نامشان خورده بود.

بسیاری از دوستان و مسولان قول همکاری برای بهترین زمان اکران سال، بعد از نوروز را دادند و گفتند اکران عید فطر پیش روست و خیالتان راحت، تمام قد کنارتان هستیم و بر همین اساس برنامه‌های خود را برای اکران عید فطر تنظیم کردیم و کار شروع شد.

اما انگار شروع نشده بود و ما خیال می کردیم شروع شده است. هر چقدر ما پیگیرتر و صریح تر بودیم جواب ها گنگ تر بود. بعدها فهمیدیم باز در مسیری ما را قرار داده اند که زمان را از دست بدهیم تا فرصت تصمیم گیری نداشته باشیم.

بارها به ما گفتند فیلم شما نیاز به سرگروه ندارد و بروید به طور آزاد اکران کنید. فیلمی که بهترین فیلم از نگاه مردم در جشنواره فجر بوده نیاز به سرگروه ندارد! آنقدر این حرف را با آرامش خاطر می گفتند که گویی در ذهن خودشان چنین سرنوشتی برای این فیلم متصور بودند. فیلم در چند سینمای اندک به نمایش درآید و همین. فیلم را در مسیری حرکت دهند که مخاطب به آن دسترسی نداشته باشد.

و این بلاتکلیفی هنوز ادامه دارد و زمان اکران آن وابسته شده به اینکه فیلمی از گردونه رقابت اکران عید فطر خارج شود و از پرده پایین بیاید تا فیلم «شیار ۱۴۳» بر پرده سینماهای ایران نقش ببندد.

واهمه دارم. بیشتر از این واهمه دارم مسیری را که با خون دل از سال گذشته در آن حرکت کرده ایم، به پایان نرسانیم. شرمندگی‌اش برای من می ماند که نماینده خوبی برای نسلی که رمز ماندگاریمان شدند، نبودم.

محمد حسین قاسمی/یکی از تهیه کنندگان فیلم «شیار ۱۴۳»

جمعه نیمه شعبان المعظم- ۲۳خرداد ۱۳۹۳

فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» با موضوع یک مادر که سال ها چشم انتظار برگشت فرزندش از جبهه است سال ۹۲ در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که تحسین مردم و منتقدان را به دنبال داشت. این فیلم ابتدا اجازه حضور در جشنواره را نیافته بود ولی با پیگیری اهالی رسانه و منتقدان و نظر مساعد دبیر جشنواره امکان رقابت یافت که در نهایت فیلم برگزیده مردم هم شد. این فیلم به دلیل موضوع و صحنه‌های تاثیرگذارش درباره موضوع شهدا و مادر یک شهید به یکی از پدیده های سینمای دفاع مقدس تبدیل شده است.

۱۳۹۳/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...