نسخه چاپی

5 هكتار جنگل‌ بویراحمد در آتش سوخت

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری كهگیلویه و بویراحمد گفت: قریب به 5 هكتار از مراتع و جنگل‌های منطقه مختار بویراحمد در آتش سوخت.

به گزارش نما به نقل از فارس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: قریب به 5 هکتار از مراتع و جنگل‌های منطقه مختار بویراحمد در آتش سوخت.

سید محمدرضا جهان‌آرا امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش‌سوزی عصر امروز که در مراتع و جنگل‌های منطقه مختار بویراحمد رخ داد، اظهار کرد: علت آتش‌سوزی هنوز معلوم نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد زمان آتش‌سوزی در جنگل‌های مختار را ساعت 15 امروز عنوان کرد و گفت: با تلاش ماموران منابع طبیعی، جمعیت هلال‌احمر و نیروهای مردمی این آتش مهار و قریب به پنج تا 6 هکتار از مراتع این منطقه در آتش سوخت.

جهان‌آرا با بیان اینکه طی چند هفته گذشته شاهد آتش‌سوزی‌هایی در مناطق مختلف استان بودیم، متذکر شد: انتظار می‌رود کسانی که به طبیعت می‌‌روند و آتش روشن می‌کنند قبل از ترک محل، آتش را خاموش تا عاملی در ضربه زدن به منابع طبیعی نباشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه میزان خسارت وارده به جنگل‌های مختار هنوز معلوم نیست، گفت: از آحاد مردم تقاضا می‌شود با احتیاط از جنگل‌ها و مراتع که ثروت بزرگی برای استان محسوب می‌شوند حفاظت کنند.

وی حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و گفت: در صورتی که فرد یا گروهی در آتش‌سوزی امروز دست داشته باشند بر اساس قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بخش عظیمی از جنگل‌ها و مراتع استان در شهرستان بویراحمد وجود دارد گفت: قریب به 33 درصد منابع طبیعی متعلق به بویراحمد بوده که حفاظت و صیانت از آن‌ها وظیفه همگانی است.

جهان‌آرا نقش جنگل‌ها در زندگی انسانی و حیات بشر را موثر عنوان کرد و گفت: در تمامی جلسات و برنامه‌ها مرکز استان را به عنوان پایتخت طبیعت ایران یاد می‌کنیم از این رو حفاظت از شهرستان به دلیل دارا بودن جنگل‌های زیاد که نقش موثری در جذب گردشگر و توریست دارد، ضروری است.

۱۳۹۳/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...