نسخه چاپی

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۴

مردان ایران باز هم افتخار آفریدند

تیم ملی والیبال ایران بار دیگر برابر برزیل به برتری رسید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دیدار تیم‌های والیبال ایران و برزیل از ساعت ۲۱ در سالن ۱۲هزار نفری آزادی برگزار شد و تیم کشورمان با نتیجه ۳ بر ۲ از سد میهمان نامدار خود گذشت تا برای دومین بار در یک هفته اخیر برزیل را شکست دهد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای شروع اولین دیدار دو تیم در تهران، سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، آرمین تشکری، محمد موسوی و عبدالرضا علیزاده (لیبرو) را به زمین فرستاد. در طرف دیگر تور هم برونو رزنده، والاس دسوزا، سیدنی سانتوس، موریلو اندرس، ریکاردو لوکارلی، لوکاس ساتکمپ و ماریو داسیلیوا (لیبرو) به‌دستور برناردو رزنده در زمین قرار گرفتند.

بازی با حمایت حدود ۱۲هزار تماشاگر سالن آزادی آغاز شد. زردپوشان برزیل از همان ابتدا قدرت خود را به رخ بازیکنان ایران کشیدند و تیم برتر میدان زمین بودند. وقت‌های استراحت فنی در این ست در امتیازهای ۸ بر ۵ و ۱۶ بر ۱۲ به‌سود برزیل رقم خورد. هر دو تیم کم‌اشتباه ظاهر شدند اما برزیلی‌ها در حمله به‌ویژه اسپک‌های سرعتی، یک سر و گردن بالاتر از ایران بودند. همین اختلاف به‌علاوه دفاع روی تور نسبتاً بهتر از جانب برزیل برتری ۲۵ بر ۱۸ را در ست اول برای آنها به ارمغان آورد.

ست دوم بازی جریان دیگری داشت. بازیکنان ایران در این ست بدون ترس در روی تور به توپ ضربه زدند به‌طوری که رزنده مجبور شد در حالی که شاگردانش ۱۲ بر ۹ عقب بودند، درخواست وقت استراحت کند. امتیاز یازدهم را تیم ایران در حالی به برزیل داد که نتیجه ویدئوچک روی مانیتور سالن به‌وضوح نشان می‌داد که توپ روی خط زمین برزیل فرود آمده است.

این تصمیم داور، بازیکنان ایران را ناامید نکرد و وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به‌سود ایران به دست آمد. تیم کشورمان اختلاف ۲امتیازی خود را همچنان حفظ کرد تا اینکه موریلو اندرس با سرویسی که به تور زد، نتیجه را ۲۱ بر ۱۹ به‌سود ایران ثبت کرد. امتیاز ۲۴ را سید محمد موسوی برای ایران به دست آورد. اسپکی که شهرام محمودی از منطقه ۲ به تور زد، ۲ تیم را در امتیاز ۲۴ به هم رساند. این ست پرهیجان در نهایت با امتیاز ۲۷ بر ۲۵ به‌سود ایران تمام شد. تا پایان این ست، والاس دسوزا ۸ و شهرام محمودی ۱۲ امتیاز برای ایران کسب کردند.

هم‌زمان با آغاز ست سوم بازی، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان نیز برای حمایت از تیم ملی والیبال به سالن آمد. پیش از این جواد خیابانی، هادی ساعی، محمدرضا گلزار و سیروس مقدم از ابتدای بازی در جایگاه جدال ۲ قدرت والیبال جهان را تماشا می‌کردند. در این ست با توجه به بازی خوب بازیکنان برزیل که از همان ابتدا بدون اشتباه به جریان بازی برگشته بودند، کواچ ترجیح داد به بازیکنان اصلی خود استراحت بدهد. این ست را برزیل ۲۵ بر ۲۰ به‌سود خود پایان داد.

ست چهارم را بازیکنان ایران فوق العاده شروع کردند به‌طوری که رزنده در حالی که تیمش ۶ بر ۳ عقب بود، تقاضای وقت استراحت کرد. خیلی زود دو تیم در امتیاز ۸ بر ۴ به‌سود ایران برای وقت استراحت فنی اول نزد مربیان خود رفتند. با ثبت امتیاز ۱۱ به‌سود ایران، سرمربی برزیل ترکیب درون زمین تیم خود را متحول و از رافائل به‌جای پسرش، برونو در پست پاسور استفاده کرد.

مشاجره لفظی مختصر برناردو رزنده، سرمربی عصبی برزیل که شاید فکرش را نمی‌کرد در آزادی با این جوّ وحشتناک روبه‌رو شود با سعید معروف از صحنه‌های جالب این بازی ست بود. سرویس‌های عجیب و مؤثر و بدون بازگشت رافائل، امید را به اردوی برزیل برگرداند و کواچ را وادار کرد شاگردانش را در امتیاز ۱۷ بر ۱۴ بیرون بکشد. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به‌سود کشورمان به پایان رسید.

در ست پنجم نیز ایران بازی بهتری از خود به نمایش گذاشت و با نتیجه ۱۵ بر ۹ از سد حریف خود گذشت و در نهایت ۳ بر ۲ به برتری رسید.

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...