نسخه چاپی

اكونومیست: مخالفان جبهه مقاومت در سوریه دست به خودكشی زدند

روزنامه اكونومیست از انسجام و پیروزی‌های پیاپی جبهه مقاومت در سوریه و در مقابل آشفتگی راهبردی جبهه آمریكا و ارتجاع خبر داد.

روزنامه اکونومیست از انسجام و پیروزی‌های پیاپی جبهه مقاومت در سوریه و در مقابل آشفتگی راهبردی جبهه آمریکا و ارتجاع خبر داد.
این روزنامه بین‌المللی در گزارشی که به انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه و پیروزی بشاراسد اختصاص داشت، نوشت: گروه‌های مخالف بشار اسد با افزایش اختلافات با یکدیگر به نوعی دست به خودکشی سیاسی زده‌اند و این مساله به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه کمک کرده است این پیروزی فقط به مثابه ماندن اسد در قدرت نیست بلکه در طولانی مدت نیز نه‌تنها بقای حکومت سوریه را تضمین می‌کند بلکه بسیاری دستاوردهای دیگر را هم برای او به ارمغان خواهد آورد. این مساله غرب را در برابر یک دو راهی گریزناپذیر یعنی یا حمایت از گروه‌های مخالف معتدل یا کنار آمدن با بشار اسد قرار می‌دهد. بشار اسد با برگزاری انتخابات در نیمی از کشور که تحت کنترل اوست توانست به خود مشروعیت سیاسی بدهد.

اکونومیست می‌نویسد: انتخابات در سوریه در حالی برگزار شد که نیروهای ارتش سوریه توانسته‌اند پیشرفت‌های میدانی قابل ملاحظه‌ای را در سراسر کشور داشته باشند، پیشرفت‌هایی که اگر حمایت حزب‌الله و دیگر نیروهای شبه نظامی آموزش دیده زیر نظر ایرانی‌ها نبودند، محال بود به دست می‌آمدند. نزدیک به یک سال پیش نیروهای سوریه و هم‌پیمانانشان توانستند بر شهر القصیر مسلط شوند، در ماه مارس نیز موفق شدند که کوه‌های القلمون را به کنترل خود درآورند، منطقه سوق‌الجیشی و مهمی که خط امدادات مخالفان را تشکیل می‌داد و اکنون نیز اقدام به محاصره شهر حلب که میان حکومت و مخالفان تقسیم شده، کرده‌اند.اکونومیست افزود: راه و روش حکومت سوریه کاملا متمایز از مخالفان است چرا که برای خود استراتژی روشنی دارد و افرادی از آن حمایت می‌کنند که بسیاری از کشورهای حامی مخالفان هیچ کدام از کمک‌های آنها را ندارند. این در حالی است که مشکلات داخلی و چند دستگی‌های گسترده وضعیت مخالفان را به شدت آشفته کرده و آنها را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...