نسخه چاپی

نگرانی رسانه‌های غربی از سیاست‌های افزایش جمعیت در ایران

بسیاری از رسانه‌های فارسی‌زبان در روزهای اخیر سعی كردند سیاست‌های افزایش جمعیت در ایران را مورد انتقاد قرار دهند.

بسیاری از رسانه‌های فارسی‌زبان در روزهای اخیر سعی کردند سیاست‌های افزایش جمعیت در ایران را مورد انتقاد قرار دهند.
با توجه به همه تبعات سنگین مالی و غیر مالی سالخوردگی جمعیت که برای کشور در آینده پیش خواهد آمد، رهبر فرزانه انقلاب سیاست های کلی جمعیت را به قوای سه گانه ابلاغ فرمودند.
با توجه به حساسیت غرب به جمعیت شرق آسیا، این تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری ،باعث ناخرسندی آنان شد. به طوری که بسیاری از آنان سعی کردند تا به عناوین مختلف این سیاست را مورد انتقاد قرار دهند.

سایت یاهو (yahoo) در صفحه اصلی خود طی خبری علیه این تدبیر رهبر معظم انقلاب موضع گرفت. این سایت در خبر خود از ناراحتی سازمان بهداشت جهانی از افزایش جمعیت ایران خبر داده و با بیان نظرات تعدادی از پزشکان ایرانی مقیم کشورهای غربی، سیاست های افزایش جمعیت در ایران را مورد انتقاد قرار داد.
بی بی سی فارسی (BBC Pershian) هم در واکنش به این سیاست مدبرانه، با توسل به نظریه مالتوس با بزرگنمایی کردن مسئله آب در کشورمان و نیز تلقی بیکاری در میان جوانان به عنوان یک معضل مزمن، افزایش جمعیت را به معنی تشدید مشکلات موجود و زمینه ساز ایجاد بحران های اجتماعی و اقتصاد داخلی وحتی درگیری های منطقه ای در آینده دانست.
رادیو فردا( radiofarda) ناراحتی خود را اینگونه ابراز نمود: «کم نبوده اند کسانی که علاقه و تاکید رهبر جمهوری اسلامی را با اهداف و مقاصد دیگری، از افزایش جمعیت مسلمانان به ویژه شیعیان گرفته تا تأمین نیروی نظامی برای جنگ ها و درگیری های احتمالی ایران در آینده و تغییر کارکرد و نقش اجتماعی زنان حاضر در جامعه به مادران در خانه ها توضیح داده و تفسیر کرده اند.»
دویچه وله( Deutsche Welle): در واکنش به مباحث افزایش جمعیت در ایران و لزوم توجه بیشتر مادران به خانواده و فرزندآوری نوشت: « نگاه کلی حاکمیت، حذف زنان از جامعه است».

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...