نسخه چاپی

غرضی: كارگزاران وجود خارجی ندارد

شبی در حزب جمهوری جلسه‌ای برگزار شد و فردای آن جلسه هاشمی به مجلس رفت و بعد اعلام كرد رأی گرفته‌ایم؛ آقای موسوی ۸۰ رای و غرضی ۶۰ رای‌ آورده است، من بعدها گفتم كه اگر مجلس بخواهد یك مسئله‌‌ای را بررسی كند قانون دارد، مخالف و موافق صحبت می‌كنند و رای‌گیری تأیید می‌شود.آقای هاشمی دلش با ما نبود و آقای موسوی را معرفی كرد.

به گزارش نما، سیدمحمد غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس که مشروح آن متعاقبا منتشر خواهد شد، به تشریح دلیل حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پرداخت و اظهار داشت: تقریبا تا چند ماه مانده به زمان انتخابات احساسم بر این بود که اداره امور کشور با یأس و ناامیدی همراه است و از طرفی این ضعف از سوی مطبوعات داخلی نیز القاء می‌شد که کسی در انتخابات شرکت نمی‌کند.

* می‌خواستم فضای ناامیدی را بشکنم

وی ادامه داد: یأس ناشی از دولت‌های قبل خیلی قوی شده بود. زمانی که به رسانه‌های خارجی نگاه می‌کردم آنها می‌گفتند در نهایت ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر پای صندوق‌های رأی می آیند، من گفتم باید این فضا را شکست و احساس کردم بیایم و این فضا را بشکنم.

* دولت‌ها به قدرت سیاسی انقلاب کمک نکردند

وزیر نفت در دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه در یکصد سال گذشته دولت‌ها اسلامی و ملی نبودند، یادآور شد: وقتی که این دولت‌ها تشکیل شده‌اند فقرا فقیرتر و اغنیا غنی‌تر شده‌اند، دولت‌ها توانایی‌ این را ندارند که قدرت سیاسی انقلاب را افزون کنند.

وی افزود: هر دولتی آمده بخشی از قدرت سیاسی انقلاب را به خود منصوب کرده و رفته است؛ همچنین زمانی که با شکست روبرو بودند می‌گویند حق ما است که با یک استقبال وسیع بیاییم و با یک گرفتاری زیادتری برویم.

* انتقاد از عملکرد دولت یازدهم

وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت هاشمی رفسنجانی با انتقاد از رویه دولت یازدهم تصریح کرد: روش این دولت مانند روش‌های قبلی است و اگر مثل روش‌های قبل به جای تولید و صادرات در وضع معیشت مردم به سایر موارد پرداخته شود کاری جلو نخواهد رفت.

* حزب کارگزاران از اهداف اولیه منحرف شد

وی با اشاره به نقش خود در تأسیس حزب کارگزاران بیان داشت: من به نحوی زمینه‌ساز توسعه کشور هستم و معتقدم توسعه هزینه‌های خودش را تأمین می‌کند. ما در جریان کارگزاران به دنبال توسعه بودیم و قصد داشتیم توسعه را طوری که ما تعریف کرده بودیم شکل بگیرد ولی وقتی آن نوع از حزب تشکیل شد دیگر کار تمام شد.

* انتقاد حاج احمدآقا از رویکرد هاشمی

غرضی با بیان اینکه تمام انقلابیون به رویکرد دولت هاشمی‌رفسنجانی انتقاد داشتند، گفت: مبارز کسی است که بخواهد وضع موجود را اصلاح کند، انقلابی کسی است که بخواهد وضع موجود را به وضع مطلوب تبدیل کند و علاوه بر حاج‌احمد آقا تمام انقلابیون نسبت به عملکرد دولت سازندگی انتقاد داشتند.

* نقش هاشمی در نخست‌وزیری موسوی

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اتفاقی روی داد که موسوی به جای شما به عنوان نخست‌وزیر در مجلس معرفی شد؟ اذعان داشت: شبی در حزب جمهوری جلسه‌ای برگزار شد و فردای آن جلسه هاشمی به مجلس رفت و بعد اعلام کرد رأی گرفته‌ایم؛ آقای موسوی ۸۰ رای و غرضی ۶۰ رای‌ آورده است، من بعدها گفتم که اگر مجلس بخواهد یک مسئله‌‌ای را بررسی کند قانون دارد، مخالف و موافق صحبت می‌کنند و رای‌گیری تأیید می‌شود. آقای هاشمی دلش با ما نبود و آقای موسوی را معرفی کرد.

* کارگزاران وجود خارجی ندارد

وی در ادامه بر اینکه حزب کارگزاران وجود خارجی ندارد تأکید کرد و گفت: کارگزارانی‌ها از جایگاهی که دولت در توسعه پیدا کرده بود و مقدس شده بود استفاده کردند.

غرضی اضافه کرد: هدف اولیه تشکیل حزب بود اما به عکس آن تبدیل شد، برای اینکه در دولت‌های بعد به جای اینکه توسعه غمخوار مردم باشد به تورم تبدیل شد.

* دولتی که مجلس را قانع نکند شکست خورده است/ برای مقابله با تورم باید اجماع باشد

وی با اشاره به اینکه قصد داشتم برای تشکیل دولت ضدتورم مجلس را قانع و همراه کنم خاطرنشان کرد: من گفتم به مجلس می‌روم و می‌گویم رای آورده‌‌ام و قوانین را به این صورت عوض می‌کنم. مجلس است که قانون را عوض می‌کند، دولتی که نتواند مجلس را با خود همراه کند شکست می‌خورد،‌ در جمهوری اسلامی باید بتوانیم در مجلس اقناع ایجاد کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه برای تشکیل دولت ضدتورم باید اجماع باشد،‌ابراز داشت: زمانی که نامزد نشدم به دلیل این بود که نمی‌توانستم درباره اینکه دولت متورم اسلامی نیست اجماع کنم ولی حالا حرفم را می‌زنم و شخصی هم نسبت به من ایرادی نمی‌‌گیرد.

* برای انتخابات مجلس بی‌برنامه نیستم

غرضی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات مجلس آینده ثبت‌نام خواهید کرد؟، گفت: من در طول عمرم بی‌برنامه نبوده و نیستم، من همیشه در کارزار هستم و انقلاب اسلامی و سربازی آن را رها نمی‌کنم.

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...