نسخه چاپی

هیلاری كلینتون و خاطراتی درباره ایران

كتاب خاطرات هیلاری كلینتون، وزیرخارجه پیشین آمریكا كه بتازگی منتشر شده، در بخش هایی به موضوع ایران اختصاص دارد و كلینتون در آن ادعاهایی درباره تماس های محرمانه دیپلمات های آمریكایی با دیپلمات های ایرانی در طول چند سال گذشته مطرح كرده است.

کتاب خاطرات هیلاری کلینتون، وزیرخارجه پیشین آمریکا که بتازگی منتشر شده، در بخش هایی به موضوع ایران اختصاص دارد و کلینتون در آن ادعاهایی درباره تماس های محرمانه دیپلمات های آمریکایی با دیپلمات های ایرانی در طول چند سال گذشته مطرح کرده است.

وی در کتاب خاطراتش با عنوان گزینه های دشوار، مدعی شده که یکی از اولین تماس ها (فروردین سال ۱۳۸۸) در حاشیه کنفرانس بین المللی لاهه هلند انجام شد که درباره اوضاع افغانستان برگزار شده بود.کلینتون همچنین گفته که در سال 2010 به واسطه رئیس جمهور اوگاندا پیغام هایی را به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین کشورمان فرستاده است و در تابستان همین سال، جک سالیوان، دستیار جوانش (که در مذاکره اخیر با تیم هسته ای کشورمان در ژنو نیز حضور داشت)، پیغامی را به وزیرخارجه وقت کشورمان تحویل داده است. وزیرخارجه پیشین آمریکا همچنین گفته، تماس هایی غیررسمی میان ایران و آمریکا در سال 2011 تا 2013 در عمان با وساطت سلطان قابوس، پادشاه این کشور انجام شده است. کلینتون در کتاب خاطراتش همچنین از رایزنی هایش برای ترغیب هند به قطع مبادلات نفتی با ایران گفته و از این که در حمایت از آشوبگران پس از انتخابات سال 88، موضعگیری قاطعی نداشته اظهار پشیمانی کرده است.

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...